Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääInfra nyt
Kaupunkikehittämisen haasteiden ratkaisija > Destia tunnetaan vahvasti valtakunnallisena väylie...
Lue lisääInfra nyt
Katso kooste Espoonlahden länsimetron urakasta > Destia urakoi Espoonlahden aseman ja ratalinjan lo...
Lue lisääInfra nyt
Vähäjoen silta valmistui valtatiellä 12 – katso rakennusvaiheet videolta > Näyttävä silta otetaan käyttöön, kun eteläinen keh...
Lue lisääInfra nyt
Tiedolla korjausvelkaa lyhentämään > Haastattelussa Destian tiestötietopalveluiden pääl...
Lue lisääInfra nyt
Uutta Helsinkiä rakennetaan vauhdilla > "Toimiva infra takaa toimivan kaupungin"
Lue lisääInfra nyt
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään > Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia ...
Lue lisääInfra nyt
Koeajot käynnissä KymiRingillä – uudet teknologiat mahdollistivat maailmanluokan hankkeen > Destian rakentamalla KymiRingillä on vauhti päällä...
Lue lisääInfra nyt
Visulahden risteyssilta valmistuu ensimmäisten joukossa valtatie 5:n parannushankkeessa > Risteyssilta otetaan käyttöön loppuvuodesta 2019.
Lue lisääInfra nyt
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vier...
Lue lisääInfra nyt
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seur...
Lue lisääInfra nyt
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” > Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vu...
Lue lisääInfra nyt
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" > Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjoht...
Lue lisääInfra nyt
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" > Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikk...
Lue lisääInfra nyt
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" > Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa...
Lue lisääInfra nyt
Parempi huominen rakennetaan yhdessä > ”Infran tehtävä on yhdistää elämää”, kiteyttää Des...
Lue lisääInfra nyt
Vähäjoen siltaa pystyttämässä > Vähäjoen siltaa rakennetaan pala palalta kokonaan ...
Lue lisääInfra nyt
Kuparivuoren tunneli yhdistää liikennevirtoja Varsinais-Suomessa > Projekti on vaatinut monimuotoista infrarakentamis...
Lue lisää
Kuparivuoren tunneli yhdistää liikennevirtoja Varsinais-Suomessa
Infra nyt · Julkaistu 21.03.2019
Destian tositoimijat ovat työskennelleet Naantalissa Kuparivuoren maantietunnelin perusparannuksen parissa syksystä 2018. Projektissa on parannettu alueelle merkittävän, eri alueita yhdistävän tunnelin palonsuoja- ja lämmöneristysrakenne sekä päivitetään tekniset järjestelmät sekä valaistus nykymääräyksien mukaiseksi. Lisäksi tunnelin alle rakennetaan Naantalin vesihuoltolaitoksen runkovesijohto.
– Tunneli on palvellut suht moitteettomasti valmistumisestaan, vuodesta 1988 lähtien, mutta nyt rakenteet alkoivat tulla elinkaarensa päähän. Myös teknologia on kehittynyt tuona aikana huimasti, joten erilaisten turvallisuutta parantavien järjestelmien päivittäminen nykyvaatimusten ja teknologian mukaiseksi on fiksua tehdä samassa yhteydessä, kertoo työnjohtaja Henri Lindroos Destiasta urakan taustoja.
Projektissa hyödynnettiin Destian monipuolista ja vankkaa osaamista monella eri tapaa. Kalliorakentamisen vankkaa osaamista hyödynnettiin muun muassa kalliorakenteen muokkaamisessa.
– Uusi vettä ja lämpöä eristävä rakenne tekee tunnelia hieman ahtaammaksi, joten liikennetilan säilyttämiseksi vanha tasaus laskee tien rakentamisen yhteydessä n. 10 cm. Uudet valaistus- ja telematiikkajärjestelmät on pitänyt huomioida käytännössä jokaisessa työvaiheessa. Projekti on vaatinut siis monimuotoista rakentamista kallio-osaamisesta telematiikan ja sähkötöiden toteuttamiseen. Hanke onkin tehty yhdessä kallio- ja energia yksiköiden kanssa, ja yhdessä rintamassa ollaan onnistuttu selättämään kaikki haasteet ja aikataulu toteutuu juurikin suunnitellusti. Onhan tämä omanlainen voimannäyte Destian kokonaisvaltaisesta infra-osaamisesta, kommentoi Lindroos.
Toteutusvaihe on vaatinut kärsivällisyyttä alueen toimijoilta sekä liikkujilta kiertoreitin tuodessa matkaan useita kilometrejä lisää.
– Näissä infrahankkeissa on usein se paha puoli, että joudutaan tekemään töitä siellä, missä ihmiset ja tavarat liikkuvat. Ymmärrystäkin on kuitenkin riittänyt, onhan kyseessä merkittävä satsaus alueen liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden parantamiseen sekä kehittämiseen myös tulevien vuosien aikana, pohtii Lindroos.
Suomen suurin betonisilta tähdittää Savonlinnan kaupunkikuvaa Elokuussa 2016 Savonlinnassa alkanut siltaprojekti on edennyt viimeiseen vaiheeseen.
Tositoimijat tekevät voimajohtotöitä säässä kuin säässä Mäkeläinen ja Huovinen työskentelevät Nurmijärvi–Tammisto 220 kV voimajohdon purkutyömaalla.
Olli Korhonen: "Parasta työssäni on tiimien kanssa yhdessä toimiminen" Olli Korhosen kiinnostus räjäytystekniikkaan syttyi jo kouluaikoina.
Infra nyt
Suomen suurin betonisilta tähdittää Savonlinnan kaupunkikuvaa > Elokuussa 2016 Savonlinnassa alkanut siltaprojekti...
Lue lisääInfra nyt
Tositoimijat tekevät voimajohtotöitä säässä kuin säässä > Mäkeläinen ja Huovinen työskentelevät Nurmijärvi–T...
Lue lisääInfra nyt
Tositoimissa vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -hankkeessa > Destialaiset työskentelevät itäisen Suomen pääväyl...
Lue lisää