Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Yhteiskäyttöalustat parantavat vuorovaikutteisuutta ja laatua projekteilla > Avoimet tiedonsiirtoformaatit ja yhteiskäyttöalustat ovat Destialla tätä päivää niin projektien suunnittelussa kuin toteutuksessakin.
Lue lisääInfra nyt
Tietomalli ohjaa myös työkoneita > Digitalisaatio on edennyt viime vuosina pitkin askelin infrarakentamisessa ja Destia on ollut alusta lähtien sen eturintamassa.
Lue lisääInfra nyt
Mallipohjainen suunnittelu laajenee mallien visualisointiin ja laadunvarmistukseen > Destialla mallipohjainen suunnittelu muodostaa perustan infrarakenteiden toteutukselle ja laadunvarmistukselle.
Lue lisääInfra nyt
Destia joukkoistaa tienkäyttäjille tiestön kunnon seurantaa > Destia on rakentamassa reaaliaikaista järjestelmää tiestön kunnon seuraamiseen.
Lue lisääInfra nyt
Oppilaiden toiveet huomioitiin Toppelundin koulun suunnittelussa > Destia suunnitteli toimivan ja turvallisen pihan Espoon Haukilahdessa sijaitsevalle Toppelundin koululle.
Lue lisääInfra nyt
Ajantasainen tilannekuva ottaa löysät pois työmaan toiminnasta > Destian työmailla töitten toteutumaa koskevat tiedot näkyvät tilannekuvana työmaatoimiston näytöillä.
Lue lisääInfra nyt
Maanteiden hoitourakassa Espoossa kokemus ja osaaminen siivittävät parempiin ratkaisuihin > Destia toimii pääurakoitsijana vuosi sitten alkaneessa maanteiden hoitourakassa Espoossa.
Lue lisääInfra nyt
Työmaiden tuotantotieto päivittyy työmaatoimiston näytölle seuraavaksi päiväksi > Infrahankkeissa koneet tuottavat toiminnastaan valtavan määrän tietoa ja dataa.
Lue lisääInfra nyt
Destia on yksi Fingridin A-luokan kumppaneista kantaverkon rakentamisessa > Destia rakentaa parhaillaan suomalaisten kantaverkkoyhtiö Fingridin työmailla uusia voimajohtoja.
Lue lisää
Destia on yksi Fingridin A-luokan kumppaneista kantaverkon rakentamisessa
Infra nyt · Julkaistu 23.09.2020
Destia rakentaa parhaillaan suomalaisten kantaverkkoyhtiö Fingridin työmailla uusia voimajohtoja. Vuonna 2019 Destia pääsi Fingridin yhteistyökumppaneiden A-luokkaan. Tämä edellyttää sitä, että kumppanilla on riittävästi osaamista ja resursseja Fingridin kaikkein haastavampienkin projektien toteuttamiseksi.
Ennen A-luokkaan siirtymistä Destia oli tehnyt Fingridin kanssa yhteistyötä hieman satunnaisemmin aina vuodesta 2010 alkaen. Koko tämän ajan Destialla oli kuitenkin vahva tahtotila kehittää omaa toimintaansa vastaamaan Fingridin tarpeita entistä paremmin.
– Olemme ulkoistaneet sekä kunnossapidon että verkon rakentamisen. Jotta voimme olla varmoja siitä, että asiat ovat hyvässä hoidossa, niin käymme tällaisen kelpuutuskierroksen valittujen toimijoiden kautta. Sitä kautta Destiakin tuli aikoinaan markkinoille mukaan. Vuoden 2019 alkupuolella he sitten tosiaan nousivat tähän parhaaseen A-luokkaan, kertoo Fingridin rakentamispäällikkö Keijo Välimaa.
– Destia pystyy kokoamaan sellaisen organisaation, jossa osaaminen on omissa käsissä. Lisäksi on tietysti ulkopuolisia kumppaneita. A-luokan toimijoiden osalta meillä on luotto siihen, että heillä on riittävästi osaamista ja resursseja haastavimpien projektien toteutukseen, Välimaa jatkaa.
Parhaillaan Destia on rakentamassa 400 kilovoltin voimajohtoa. Yhteensä 300 kilometrin mittaisesta Jyväskylän ja Muhoksen välisestä Metsälinjasta Destian vastuulla on noin 40 %. Toinen meneillään oleva hanke on 110 kilovoltin hanke Itä-Suomessa.
– Pienemmätkin projektit voivat olla toki haastavia, mutta kyllä tämä aika pitkälti kumuloituu siihen, että tällaiset 400 kilovoltin hankkeiden mittakaavat ovat isoja. Voimat ovat isoja ja vaativat paljon osaamista, kalustoa ja kokemusta, jotta toteutus onnistuu. Destialta tämä onnistuu, Välimaa sanoo.
– Vaikka meillä on omassa organisaatiossa monipuolisesti asiantuntemusta ja osaamista voimajohtoihin liittyen, niin silti yhteistyöverkoston olemassaolo ja toimivuus on se kaiken A ja O. Mikään ei tule vain sillä, että on papereita ja koodeja jossakin, vaan tarvitaan tekijöitä, Välimaa painottaa.
Destia tarjoaa osaamista ja kapasiteettia vaativimpiinkin infrahankkeisiin Destia toteuttaa parhaillaan Väyläviraston hanketta, jossa rakennamme valtatietä Mikkelin ja Nuutilanmäen välille
Sähköajoneuvot alkavat muokata kaupunkikuvaa Sähköautojen ja muiden sähköisten kulkuvälineiden latauspaikat ovat tulevaisuudessa kiinteä osa kaupunki-infraa
Destia rakensi Lahden eteläisen kehätien suurhanketta infran tajulla Lahden eteläinen kehätie on yksi Suomen viime aikojen suurimmista tiehankkeista ja sen odotetaan valmistuvan loppuvuonna 2020.
Infra nyt
Hyvällä suunnittelulla hulevesijärjestelmät sulautuvat ympäristöön > Destia suunnittelee hulevesien hallintaratkaisuja niin kunnille kuin rakennusliikkeille.
Lue lisääInfra nyt
Sähköajoneuvot alkavat muokata kaupunkikuvaa > Sähköautojen ja muiden sähköisten kulkuvälineiden latauspaikat ovat tulevaisuudessa kiinteä osa kaupunki-infraa
Lue lisääInfra nyt
Destia rakensi Lahden eteläisen kehätien suurhanketta infran tajulla > Lahden eteläinen kehätie on yksi Suomen viime aikojen suurimmista tiehankkeista ja sen odotetaan valmistuvan loppuvuonna 2020.
Lue lisääInfra nyt
Destia tarjoaa osaamista ja kapasiteettia vaativimpiinkin infrahankkeisiin > Destia toteuttaa parhaillaan Väyläviraston hanketta, jossa rakennamme valtatietä Mikkelin ja Nuutilanmäen välille
Lue lisääInfra nyt
Uudet digitaaliset työkalut - Tekoäly oppii analysoimaan havaintoaineistoa > Destia soveltaa laajasti niin perinteistä kuin digitaalistakin tekniikkaa tiestön kuntokartoituksessa.
Lue lisääInfra nyt
Data ohjaa myös infrarakentamista > Destian kehityspäällikkö Pekka Lammassaari kertoo, kuinka dataa hyödynnetään nykypäivän infrarakentamisessa.
Lue lisääTöissä Destiassa
"Yksin tässä ei olla koskaan tekemässä" > Antti Palo työskentelee Destialla radan kunnossapitoalue 3:n työpäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Kaupunkisuunnittelussa korostuu nyt asukasnäkökulma > Kaupunkisuunnittelu ja uudet palvelut yksikön johtaja Heidi Erha ja hankekehitysjohtaja Markus Salmela kertovat kaupunkisuunnittelun nykytilasta.
Lue lisääTöissä Destiassa
"Työ on mielekästä, vaihtelevaa ja haasteellista" > Marko Hyvönen työskentelee Destialla rakennusammattimiehenä.
Lue lisääInfra nyt
Talvikunnossapidon toimintaa koordinoidaan Destian Kelikeskuksessa > Merkittävä tuki Destian talvikauden kunnossapidolle on Helsingissä Ilmatieteen laitoksen yhteydessä toimiva Kelikeskus.
Lue lisääTöissä Destiassa
Uusien toimintatapojen kehittäminen tekee työstä mielekästä > Paavo Jääskeläinen toimii Destiassa kalliosuunnittelijana.
Lue lisää