Infra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Kansalaistori: "Olemme saaneet juuri sitä, mitä olemme toivoneetkin" > Destia toimi pääurakoitsijana Helsingin kaupungin tilaamassa mittavassa ja ainutlaatuisessa hankkeessa.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Henna Pasi: "Destialaisia yhdistää tekemisen into" > Henna Pasi työskenteli Destiassa aluksi opintojensa ohella. Valmistuttuaan hän sai tutusta paikasta vakituisen työpaikan.
Lue lisääNäkökulmia
BLOGI: Tietyöt ovat tuotekehitystä > Jokakesäinen ärsytyksen aihe mökkimatkalaisille ovat teiden tukoiksi ilmestyvät tietyömaat.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vastuun jakajat > Kalliorakentamisen yksikön Esa Salonen ja Oskari Jantunen johtavat louhintaa Viitostien parannusurakassa.
Lue lisääToimiva Suomi
Moottoritiellä on kuuma > E18-tien rakentaminen Suomessa on alkanut jo vuonna 1956.
Lue lisääNäkökulmia
Matkalla asiakkaan ykköseksi > Asiakasratkaisut-prosessin omistaja Marko Vasenius johtaa Destian asiakas- ja myyntityön kehitystä.
Lue lisääToimiva Suomi
Unelma > Lahden tieunelma on toteutumassa: läpikulkuliikenne siirtyy kehätielle.
Lue lisääToimiva Suomi
Destia urakoi myös voimajohtoja > Projektijohtaja Teemu Palosaari pääsee vetämään Destian ensimmäistä voimajohtaurakkaa.
Lue lisää
Destia urakoi myös voimajohtoja
Toimiva Suomi · Julkaistu 07.06.2018
Fingridin voimajohtourakkaan tarvittavien pylväiden yhteispaino kilogrammoissa on 124 000.
Nyt on näytön paikka. Jos Destia urakoi menestyksekkäästi hiljattain voittamansa Fingridin voimajohtourakan, on sillä tulevaisuudessa entistä paremmat mahdollisuudet päästä mukaan toteuttamaan voimajohtorakentamisen kuningassarjan urakoita eli 400 kilovoltin voimajohtohankkeita.
Fingrid jaottelee toimittajarekisterissään urakoitsijat kahteen tasoon. Nousu B-luokasta A-luokkaan edellyttää monipuolisia näyttöjä ja laajaa osaamista voimajohtourakoiden läpiviennistä.
Destian on nyt ensinnäkin huolehdittava, että Uudenkaupungin, Jyväskylän, Porvoon ja Pyhtään 110 kilovoltin johtomuutosurakat saadaan toteutettua huolella ja aikataulussa.
– Valitsimme Destian urakkaan aiempien kokemusten, kustannustehokkuuden ja laatutekijöiden ansiosta. Urakkaan nimetyt tutut erikoisosaajat, joilla on kokemusta ja näkemystä energiainfratöistä, takaavat, että voimme luottavaisin mielin odottaa laadukasta lopputulosta, sanoo Fingridin projektipäällikkö Tommi Olsson.
Toukokuussa Porvoosta alkaneessa urakassa Destia vastaa neljän sähköaseman voimajohtomuutoksista, rakentaa uusia voimajohtopylväitä ja korvaa vanhat voimajohtopylväät uusilla.
– Voimajohtourakkaan tarvittavien pylväiden yhteispaino on noin 124 000 kiloa, arvioi Destian projektijohtaja Teemu Palosaari.
Paikkakunnittain etenevän urakan on määrä valmistua loppuvuodesta 2019. Teemu Palosaari pääsee vetämään Destian ensimmäistä voimajohtourakkaa uusien tositoimijoiden kanssa.
– Vastaamme urakassa voimajohtopylväiden rakentamisen lisäksi sähköasemien voimajohtotöistä, kun taas sähköasemien muutostyöt kuuluvat toiselle urakoitsijalle. Töiden yhteensovittaminen vaatii tiivistä keskinäistä yhteistyötä, jotta molempien työt etenevät saumattomasti, Palosaari sanoo.
Työskentely sähkölinjojen läheisyydessä tuo omat haasteensa urakoiden läpivientiin. Tilaaja Fingrid on myös määritellyt tiukat ehdot ja aikaikkunat, jolloin sähkönsiirto voidaan keskeyttää sähköasemilla turvallisen työskentelyn varmistamiseksi.
– Työskentely tulee olemaan luonteeltaan intensiivistä, kun urakoidaan hyvin pienessä tilassa, missä vastuut ja velvoitteet on tarkasti rajattu. Pienikin viivytys voi aiheuttaa ketjureaktion, jolloin aikataulutus on tehtävä uusiksi, Palosaari kuvailee urakan vaativuutta ja tarkkuutta.
Teemu Palosaaren lisäksi Destiasta on urakassa mukana työmaapäällikkö, suunnittelijoita sekä aliurakoitsijoita.
Destian Kuopion toimipisteessä työskentelevälle Palosaarelle kokoukset asemaurakoitsijoiden kanssa tietävät paljon ajokilometrejä. Seuraavien kuukausien aikana hän autoilee neljän työkohteen väliä. Niiden etäisyys toisistaan on noin 620 kilometriä.
– Suomen maisemat tulevat hyvin tutuksi, Teemu Palosaari naurahtaa.
Ilmastonmuutos vauhdittaa energiainfraa Ilmastonmuutos aiheuttaa äärisääilmiöitä, jotka luovat energiainfralle uusia haasteita.
Triplaa rakennetaan jättipaalujen varaan Helsingissä Pasilan Triplaa rakennetaan vakaalle perustalle. Destia Engineering toteutti vaativan projektin.
Tuplasilta Suomen suurimmat jännitetyt betonisillat rakennetaan Savonlinnan Laitaatsalmeen.
Töissä Destiassa
Sähköä teillä > Destian sähköisen liikenteen tuotepäällikkö Keijo Hietanen uskoo sähköautoilun kasvavan nopeasti vuoden 2024 jälkeen.
Lue lisääNäkökulmia
Destian asiakaskokemus viritetään nyt huippuunsa > Olemme selvittäneet, mitkä seikat asiakkaamme kokevat tärkeinä toimiessaan kanssamme.
Lue lisääToimiva Suomi
Evakko > Destia toteutti yhteistyössä Ramirentin kanssa Lappeenrannan poliisille tilapäiset väistötilat.
Lue lisääInfra nyt
Tulevaisuuden ammatti: turvalaiteasentaja > Destian kehittämispäällikkö Riku Kettu on tyytyväinen yhteistyöhön Elinkeinoelämän koulutuspalvelujen kanssa.
Lue lisääToimiva Suomi
Keskellä kiireistä kaupunkia > Kaupunkirakentaminen vaatii monipuolista osaamista. Destia esittelee sitä Ranta-Kartanon projektissaan Lahden ydinkeskustassa.
Lue lisääNäkökulmia
Väylät kuntoon > Rakennusteollisuus ry:n toimitusjohtaja Aleksi Randell kannattaa pitkäjänteistä väylien ylläpito- ja kehittämissuunnitelmaa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Yhdessä maaliin > Konsernin lakimies ja Compliance Officer Minna Marttiini kiittää työehtoasiamies Liisa Lindéniä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Siltatöiden sankari > Destian Asiantuntijapalveluiden ryhmäpäällikkö, siltainsinööri Juha Jalonen tietää, miten vanhat sillat saavat uutta loistoa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Innokkaasti instassa > Destian kesätyöntekijät kertovat Instagram-tilillämme (@destia_oy) työpäivistään tänäkin kesänä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tero Maijala: "Destiassa oppii uutta joka päivä" > Destiassa työskentelevän Tero Maijalan arkeen mittauspäällikkönä kuuluu mm. mallipohjaisen tuotannon ylläpitäminen.
Lue lisääNäkökulmia
Blogi: Älyliikenteen väylä vauhdittaa kunnossapidon kehitystä > Aurora-hankkeessa luodaan automaattisen liikenteen testialue ja osaamiskeskus.
Lue lisääTöissä Destiassa
Matias Niemeläinen: "Destiassa pääsee kehittämään itseään" > Destiassa kolmatta vuotta työskentelevä Matias Niemeläinen näkee Destian tarjoavan mahdollisuuksia kehittää itseään.
Lue lisääTöissä Destiassa
Reko Möttönen: "Destiassa jokainen työpäivä on erilainen" > Reko Möttönen työskentelee Destia Oy:ssä työmaapäällikkönä.
Lue lisää