Infra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Kansalaistori: "Olemme saaneet juuri sitä, mitä olemme toivoneetkin" > Destia toimi pääurakoitsijana Helsingin kaupungin tilaamassa mittavassa ja ainutlaatuisessa hankkeessa.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Kuparivuoren tunneli yhdistää liikennevirtoja Varsinais-Suomessa > Projekti on vaatinut monimuotoista infrarakentamisosaamista.
Lue lisääInfra nyt
Suomen suurin betonisilta tähdittää Savonlinnan kaupunkikuvaa > Elokuussa 2016 Savonlinnassa alkanut siltaprojekti on edennyt viimeiseen vaiheeseen.
Lue lisääInfra nyt
Tositoimijat tekevät voimajohtotöitä säässä kuin säässä > Mäkeläinen ja Huovinen työskentelevät Nurmijärvi–Tammisto 220 kV voimajohdon purkutyömaalla.
Lue lisääToimiva Suomi
Ajotapakilpailun voittajan vinkit autoilijoille > Destian sisäinen ajotapakilpailu kiinnitti huomiota taloudelliseen, turvalliseen ja ympäristöystävälliseen ajotapaan.
Lue lisääToimiva Suomi
Elinkeinoelämä ja Tampereen yliopisto panostavat infrarakentamisen digitaalisuuteen > Tampereen yliopistoon on perustettu uusi professuuri.
Lue lisääTöissä Destiassa
Talvitunnelmaa työmaalta > Destia työskentelee ahkerasti vt 12 Lahden eteläinen kehätien hankeosan 1A työmaalla. Tällä hetkellä rakennetaanVähäjoen ylikulkusiltaa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Milla Ranta: "Ei vaan voi tarpeeksi ylistää näitä tyyppejä!" > Milla Rannasta tuli mutkien kautta siltasuunnittelija.
Lue lisääToimiva Suomi
Esittelyssä suunnittelupalvelut ja tiestötieto > Destia tarjoaa palveluja koko infran elinkaarelle. Mitä palveluita pitävät sisällään suunnittelu- ja tiestötietopalvelut?
Lue lisääTöissä Destiassa
Olli Korhonen: "Parasta työssäni on tiimien kanssa yhdessä toimiminen" > Olli Korhosen kiinnostus räjäytystekniikkaan syttyi jo kouluaikoina.
Lue lisääToimiva Suomi
Joulumieli kuuluu jokaiselle > Destia suuntaa joululahjavarat tänä vuonna tulevaisuuden tekijöille ja vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi.
Lue lisääToimiva Suomi
Vaativaa pohjarakentamista Presidentinlinnan vieressä > Destia vahvistaa Helsingin toiseksi vanhimman rakennuksen perustukset.
Lue lisääToimiva Suomi
iLIITU-päivä kokoaa liikenneturvallisuudesta kiinnostuneet yhteen > iLiitu-päivä järjestetään taas 4.12.2018 Helsingissä.
Lue lisääInfra nyt
Tositoimissa vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -hankkeessa > Destialaiset työskentelevät itäisen Suomen pääväylän parissa - katso video!
Lue lisääTöissä Destiassa
Yhteistyön kautta Suomeen töihin > Allar Kauge työskentelee Destiassa laatupäällikkönä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Jussi Tiainen: "Tämän porukan kanssa on ollut hyvä lähteä mihin tahansa urakkaan" > Työmaapäällikkö Jussi Tiainen on työuransa alkuvaiheessa.
Lue lisääToimiva Suomi
Destia vahvasti esillä Kaakkois-Suomen ratarakentamisessa > Destialla on pitänyt kiirettä Kotkan alueella tänä vuonna. Voitetut urakat ovat poikineet uusia ja töitä on riittänyt koko vuoden ajan
Lue lisää
Destia vahvasti esillä Kaakkois-Suomen ratarakentamisessa
Toimiva Suomi · Julkaistu 01.11.2018
Destialla on pitänyt kiirettä Kotkan alueella tänä vuonna. Voitetut urakat ovat poikineet uusia ja töitä on riittänyt koko vuoden ajan. Uusin voitettu projekti on alkanut muutama viikko sitten Mussalon satamassa. Destia työskentelee alueella perinteisten ratatöiden lisäksi pienrakentamisen, kuten salaojien ja valaistuslinjojen parissa.
– Voi sanoa, että Destian kaluston näkyvyys alueella sekä oma aktiivisuutemme on poikinut meille jatkuvasti uusia urakoita. Pyrimme tekemään kerralla valmista ”kyllä järjestyy” -hengessä. Sekä työporukan että meidän ja asiakkaiden välille on syntynyt luottamus siitä, että asiat hoidetaan hyvin, kertoo Radan työpäällikkö Sanna Rajala.
Keväällä Destia voitti kaksi Liikenneviraston urakkaa: Vainikkalan raide-eristysmuutokset ja perinteisen vaihteiden vaihtourakan Kotkan Hovisaaressa. Hovisaaren urakassa vaihdettiin parin kuukauden aikana vanhoja vaihteita uusiin. Tämän jälkeen samalta ratapihalta tuli laskentaan linjaurakka Hovisaari–Mussalo päällysrakenne- ja siltatyöt, joka sisälsi raiteiden päällysrakenteen vaihtoa noin kahden kilometrin matkalta. Urakkaan sisältyi myös kaksi siltaa, joista molempiin kuului vesieristyksen uusiminen ja toiseen siltapilarien betonikorjaustyötä. Urakassa toteutettiin myös Radan ensimmäinen omilla resursseilla toteutettu sähköratatyö.
Sattumalta Mussalon sataman alueelta oli tulossa laskentaan rataurakka. Koska Destian henkilöstöä ja kalustoa oli paikalla jo valmiiksi, heitä pyydettiin jättämään tarjous myös tulevasta urakasta, joka lopulta voitettiin.
Tarjouslaskennoissa ollaan Kotkan alueella selkeästi onnistuttu. Tarjouslakentaporukassa on mukana koko ketju työpäälliköstä työmaainsinööriin ja lisäksi konsultoidaan esimerkiksi hankintoja tai betonirakentamisen asiantuntijoita tarpeen mukaan. Tarjoukset tehdään yhteistyössä, joten kaikki tietävät, miten urakan on tarkoitus edetä.
– Suurin osa urakoista, jotka ovat menneet laskentaan ja jotka on voitettu, on jo valmiita. Aikataulut ovat pitäneet ja urakat edenneet suunnitelmien mukaisesti, minkä vuoksi meillä on alueella hyvä maine. Teemme tarjouslaskennassa yhteistyötä Etelä-Suomen tarjouslaskentaporukan kanssa. Kysymme laajasti vinkkejä ja ohjeita tekijöiltä, jotta saamme mahdollisimman kattavan ja realistisen tarjouksen aikaiseksi, kertoo Radan tarjouspäällikkö Mikko Sukanen.
Kotkan alueella on tehty yhteistyötä myös radan kunnossapidon porukoiden sekä ratarakentamisen porukoiden kesken. Kunnossapitoalue 6:n työpäällikkö Eija Laukkanen otti kesällä yhteyttä työpäällikkö Sanna Rajalaan.
– Laukkasen Eija soitti ja pyysi resurssiapua Mussalon sataman alueella olevaan pieneen urakkaan. Lupasimme auttaa hoitamaan parin viikon urakan, koska meillä oli tekijöitä vapaana. Vaihdoimme vanhaa raidetta uuteen noin 500 metrin matkalta, Rajala kertoo.
Jälleen kerran tämä pieni urakka ja näkyvyys sataman alueella poiki jälleen suuremman urakan, joka oli tulossa laskentaan samoihin aikoihin. Edelleen työt jatkuvat ja Destia on näkyvästi esillä kehittämässä Kotkan aluetta.
– Tämä vuosi on ollut työntekijöille lottovoitto. On ollut poikkeuksellisen hienoa, että samalle alueelle on sattunut useita urakoita. Moni on pystynyt käymään koko kesän kotoa töissä ja olemme pystyneet hienosti hyödyntämään ja optimoimaan työsuunnitelmia, aikatauluja ja kalustoa pienen porukan kesken, Rajala kiittää.
Hieno tahti jatkuu, sillä piakkoin alkaa uusi urakka, jossa Destia toteuttaa yli kolme kilometriä kaapelireittejä Kymi–Kotka-väliselle rataosuudelle. Destian värit näkyvät alueella siis myös jatkossa.
"kuvagalleria"
Radan talvikunnossapito tehostui patentilla Koneenkuljettaja Risto Lipponen ei ole aivan tavallinen koneenkuljettaja.
Ratarakentamista Pohjanmaalla Raideliikenteen suosiminen sekä tavaroiden että henkilöiden kuljetuksissa on tehokasta ilmastonmuutoksen hallintaa.
Savon rata kuntoon KP6 eli Savon rata on uusi aluevaltaus Destialle, joka vastaa Itä-Suomen rataverkon kunnossa-pitoalueen hoidosta.
Töissä Destiassa
Sanna Torniainen: "Oma kiinnostus ohjaa uraa." > Sanna Torniainen työskentelee geosuunnittelijana Asiantuntijapalveluissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Keijo Nieminen: "Destia oli selkeä valinta" > Keijo Nieminen työskentelee työnjohtajana Hyvinkään alueurakassa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Jouko Ahonen: "Itseään saa kehittää koko ajan" > Jouko Ahonen työskentelee tällä hetkellä työmaapäällikkönä Länsi-Suomen tulosyksikössä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Mestarin ohjeilla > Länsi-Suomen työmaapäällikkö Jouko Ahonen kiittää oppi-isäänsä Vesa Salmijärveä hyvistä johtamisvinkeistä.
Lue lisää