Infra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Kansalaistori: "Olemme saaneet juuri sitä, mitä olemme toivoneetkin" > Destia toimi pääurakoitsijana Helsingin kaupungin tilaamassa mittavassa ja ainutlaatuisessa hankkeessa.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Voima-hanke parantaa kilpailukykyä > Destian ERP-järjestelmä saatiin käyttöön suunnitellussa aikataulussa. Tuomas Räinä ja Pasi Kailasalo kertovat miten.
Lue lisääToimiva Suomi
Jo vuosisata turvaa talveen > Maanteiden koneellinen talvikunnossapito juontaa juurensa 1920-luvulle. Autot ovat syrjäyttäneet hevoset ja reet, mutta lumi ei ole muuttunut.
Lue lisääToimiva Suomi
Väylien valtakaudet > Sata vuotta sitten vesitiet, kanavat ja rautatiet hallitsivat Suomen väyläverkkoa. Nyt valtakunnan kattava monimuotoinen väyläverkko takaa mutkattoman liikkumisen.
Lue lisääToimiva Suomi
Terminaali > Itä-Lapissa, Kemijärvellä, tukkipuulle rakennetaan uusi komea terminaali.
Lue lisääTöissä Destiassa
Rataprojektissa > Radalla työskentely vaatii tarkkaa töiden esisuunnittelua, tietää työpäällikkö Tapanainen.
Lue lisääToimiva Suomi
2 147 483 648 tavua mittausdataa > Destia on infra-alan edelläkävijä digitalisaation ja työmaa-automaation hyödyntämisessä.
Lue lisääToimiva Suomi
Kivestä tehty kestää > Kiviainekset ovat kaiken rakentamisen perusta. Kivestä tehdyt tuotteet ovat pitkäikäisiä – ja puhdasta luonnonmateriaalia.
Lue lisääInfra nyt
Digitalisaatio infra-alalla > Kehittämispäällikkö Mika Jaakkola kertoo, mitä digitalisaatio juuri infra-alalla tarkoittaa.
Lue lisääToimiva Suomi
Ikuinen kivisilta > Hakkilan kivisilta Vantaalla on yksi kolmesta alueella säilyneestä kivisillasta.
Lue lisää
Ikuinen kivisilta
Toimiva Suomi · Julkaistu 05.10.2016
Siltoja alettiin rakentaa 1700-luvun lopulla lohkotusta luonnonkivestä latomalla. Yli satavuotias kivisilta ehostuu parhaillaan uuteen uskoon Vantaalla Jokiniemen kaupunginosassa. Destia aloitti Keravanjoen siltana tai Hakkilan kivisiltana tunnetun holvisillan korjaustyöt kesällä 2016.
Kivisilta ylittää Keravanjoen vanhalla Turku–Viipuri-maantielinjauksella, eli Suuren Rantatien reitillä. Se on kevyen liikenteen käytössä. Harvinaisuutensa ansiosta arvokas silta on suojeltu asemakaavalla.
Sillan rakennuspäätös tehtiin vuonna 1896. Se rakennettiin insinööri Herman Norrménin piirustusten mukaan.
Hakkilan kivisilta on perustettu hirsiarinalle. Se on yksiaukkoinen graniitista holvattu silta, jossa on käytetty sekä leikattuja graniittiharkkoja että luonnonkivilohkareita. Silta on edustava esimerkki rakentamistavasta, joka oli tyypillistä omana rakennusaikanaan. Se sijaitsee maisemallisesti arvokkaalla alueella ja on paikallisesti merkittävä.
Sillasta ei ollut kantavuustietoja.
Urakka oli Destialle sikäli haastava, että sillasta ei ollut saatavilla kantavuustietoja. Oli mietittävä tarkkaan, millaisia työkoneita sai käyttää.
– Sillalle mentiin mahdollisimman pienillä, 2–4 tonnin kaivinkoneilla ja jyrillä, kertoo työmaapäällikkö Jussi Tiainen.
– Isommilla ei uskallettu.
Hakkilan silta on mukana myös elokuvassa Pekka ja Pätkä kesälaitumilla (1953). Tuolloin 38-vuotias Olavi Virta laulaa sillalla vastanäyttelijälleen, parikymppiselle Ruth Johanssonille suursuosion saavuttaneen iskelmän Sinun silmiesi tähden.
Infra nyt
Uudenkaupungin paraatipaikka > Kaupunginlahti kohennettiin parahiksi kaupungin 400-vuotisjuhliin.
Lue lisääNäkökulmia
Uusia tekijöitä löytämässä > Käsitys infran rakentamisesta on nuorten keskuudessa suppea, sanoo Panu Tuominen.
Lue lisääToimiva Suomi
Myllysaaren alikulkusilta > Myllysaaren alikulkusilta Tampereella on monipuolisen osaamisen taidonnäyte. -katso VIDEO
Lue lisääInfra nyt
Kelikeskus 25 vuotta > Kelikeskus käyttää uusinta tekniikkaa tielläliikkujien turvallisuuden takaamiseksi.
Lue lisääInfra nyt
Pomo piilossa, tai ainakin valeasussa > TV-ohjelman kuvaukset paljastivat, että Destian työmailla kukkivat ylpeys ja huumori.
Lue lisääInfra nyt
Parhaat opinnäytetyöt palkittiin > Ammattikorkeakouluissa valmistuneista infra-alan lopputöistä parhaaksi valittiin Tapani Jaakkolan työ.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kiirettä piisaa, mutta hätiköimään ei ruveta > Mikael Sonck on oppinut esimieheltään Olli-Pekka Angerialta, että ongelmatilanteissa ei pidä hosua. Sillat valmistuvat kyllä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Varhainen välittäjä > Työhyvinvointiasiantuntija Satu Angervo haluaisi tuoda konfliktien sovittelun myös työyhteisöihin.
Lue lisääToimiva Suomi
Urakka pinnan alla > Destia suunnittelee ja toteuttaa Fortumin Imatran vesivoimalaitoksen säännöstelypadon ja sen vesialueen peruskorjauksen.
Lue lisääInfra nyt
Mikkelissä etuajassa > Vt 5 -urakka Mikkelissä etenee joutuisasti.
Lue lisääInfra nyt
Destia Engineering > Destia osti enemmistöosuuden ITS-Vahvistus Oy:stä. Destia Engineering vahvistaa Destian kasvustrategiaa.
Lue lisää