Infra nyt
Destia nopeuttaa mallipohjaisella suunnittelulla ja mallipohjaisella suunnitelmien tarkastamisella suurprojektin siltojen valmistumista >
Lue lisääInfra nyt
Destia nopeuttaa mallipohjaisella suunnittelulla ja mallipohjaisella suunnitelmien tarkastamisella suurprojektin siltojen valmistumista >
Lue lisääInfra nyt
Toimivaa ja tasapuolista yhdyskuntasuunnittelua > Destiasta löytyy vahvaa osaamista yhteiskunnan kestävään kehittämiseen ja toteuttamiseen.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Destialaiset polkivat hienon potin hyväntekeväisyyteen > Tositoimijat polkivat vuoden 2018 Kilometrikisassa yhdessä maapallon ympäri ja vähän päälle.
Lue lisääInfra nyt
Vaativaa pohjarakentamista Lauttasaaressa > Destian tositoimijat ovat kaupunkirakentamisen asiantuntijoita.
Lue lisääInfra nyt
Asiantuntijapalvelut tekevät yhteistyötä pohjoismaisella tasolla > Destian Asiantuntijapalvelut olivat mukana NordLCA-seminaarissa Vantaalla 11.-12.9.2018.
Lue lisääTöissä Destiassa
Hankintainsinööri ja hyökkääjä – nyt pelataan Vaahteramaljasta > Tositoimija Juha-Pekka Peltonen pelaa Vaahteraliigan loppuottelussa.
Lue lisääInfra nyt
Destia palkitsi infra-alan parhaan opinnäytetyön > Destia palkitsi kolmannentoista kerran parhaan infra-alan lopputyön. Kilpailun parhaana palkittiin Aleksi Niemelä.
Lue lisääInfra nyt
Laitaatsalmen pohjoisen sillan valu Destian työmaalla > Elokuussa 2018 valettiin Laitaatsalmen pohjoisen sillan betonikansi. Miten se oikein tapahtuu?
Lue lisääInfra nyt
Mimmit tekevät katutaidetta Kansalaistorille > Kansalaistorin ja Makasiinipuiston työmaat etenevät aikataulussa Helsingissä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Hyvä esimies selviää asioista puhumalla > Vuoden kesätyöntekijöiden esimieheksi valittiin työmaapäällikkö Jouko Ahonen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tositoimissa luontoa kunnioittaen > Destian kiviainestoiminnan tositoimijat tekevät jatkuvasti töitä Suomen luonnon monimuotoisuuden eteen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Huollettu pyörä toimii ja on turvallinen > Destia on jälleen mukana Kilometrikisassa ja tänä vuonna ensi kertaa myös Ketjureaktio-keräyksessä.
Lue lisääInfra nyt
Tositoimissa pinnan alla Lempäälän kanavassa > Kanavan peruskorjausurakka on teettänyt töitä myös pinnan alla.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Savonlinnaan Suomen suurimmat betonisillat > Destia toteuttaa Suomen suurimmat jännitetyt betonisillat Savonlinnaan, valtie 14 kupeeseen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Valtatie 5 on Destian yhteinen taidonnäyte > Valtatie 5:llä, Liikenneviraston vähän päälle 65 miljoonan euron urakassa, ahertaa Destian sisäinen työyhteenliittymä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Aasian ja Afrikan kautta suomalaisen infran osaajaksi > Insinöörioppilas Hoang Thuy, tuttavallisemmin Tuikku, on ollut Destiassa työharjoittelussa toukokuusta lähtien.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tavoitteena taittaa työmatka pyörällä myös talvella > Destian laatupäällikkö Liisa Suhonen jatkoi työmatkapyöräilyä, vaikka työmatka vuoden alussa lähes kymmenkertaistui.
Lue lisääToimiva Suomi
Innovatiivisuutta turvallisuus edellä > Länsimetron työmaalla tositoimijat käyttivät luovaa ongelmanratkaisua ja innovoivat nosturin varassa toimivan poravaunun.
Lue lisää
Innovatiivisuutta turvallisuus edellä
Toimiva Suomi · Julkaistu 17.07.2018
Espoonlahden asemakuilua louhittaessa ilmeni tarvetta kantavien pilarien nurjahduspulteille. Pulttien tarve tuli tietoon sen verran myöhään, ettei poravaunua enää voitu käyttää maan tasolta. Siksi päädyttiin ratkaisuun, jossa poravaunua kannatellaan nosturin varassa. Tämä edellytti erityisen tarkasti suunniteltua nostoa ja kaikkien työmaalla toimivien henkilöiden saumatonta yhteistyötä.
Kun nostoa suunniteltiin piti miettiä tarkkaan nostotapa ja varmistaa, että poravaunu pysyy paikallaan. Lisäksi porarin ja apumiehen työturvallisuus, mahdollisten poikkeamien reaaliaikainen havainnointi ja työn mahdollinen keskeyttäminen suunniteltiin tarkasti.
Kaikki nostoon osallistuvat henkilöt perehdytettiin suunnitelmiin ennen varsinaisen työvaiheen aloittamista. Nostolava ankkuroitiin paikalleen seinämälle ja kiristettiin vasten seinämää. Nosturi kiinnitettiin ketjuilla nostolavaan, jottei se päässyt liikkumaan poratangon upotessa kiveen. Porari ohjasi poravaunua kuilun reunalta ja apumies työskenteli kuilun yläpuolelta lasketun henkilönostokorin kanssa lisäten ja poistaen poratankoja. Kaikki työmaalla olevat ihmiset olivat varoalueen ulkopuolella turvallisuussyistä.
Työvaihe saatiin muutamassa päivässä kunniallisesti päätökseen, eikä odottamattomia poikkeamia ilmennyt. Vankka ammattitaito ja luovuus takasivat hienon lopputuloksen ja työtavan, jota voidaan käyttää myös jatkossa.
5G-teknologiasta apua liikenneturvallisuuteen sekä teiden kunnossapitoon 5G-teknologiaan perustuvat ratkaisut lisäävät tielläliikkujien turvallisuutta.
Digitalisaatio työmaalla Destian työmaat ovat muuttuneet digitalisaation ansiosta huomattavasti tehokkaammiksi.
Länsimetro valmistuu Länsimetroon liittyvät työt ovat olleet Destialle suurprojekti.
Infra nyt
Destia uudistaa Kansalaistorin ympäristöä Helsingissä > Destia urakoi Helsingin ydinkeskustassa Kansalaistorin ympäristöä.
Lue lisääInfra nyt
Blogi: Silta-alan tuulia haistelemassa Kööpenhaminassa > Suunnittelijamme Milla Ranta oli puhumassa Kööpenhaminassa kansainvälisessä silta-alan konferenssissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tositoimijat kannustavat pyöräilyn pariin > Destia on tänäkin vuonna kilometrikisassa, jossa destialaisten kesän aikana pyöräilemät matkat lasketaan yhteen ja kisataan muita yrityksiä vastaan.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kesätyöntekijät rikastavat työpaikkoja > Viime vuonna vuoden kesätyöntekijäksi valitulle Jonne Ruopsalle kuuluu hyvää.
Lue lisää