Infra nyt
Drone on tieinsinöörin oikea käsi > Drone-pienoiskoptereiden ottamat ilmakuvat ja videot antavat kattavaa tilannetietoa hankkeen etenemisestä.
Lue lisääInfra nyt
Drone on tieinsinöörin oikea käsi > Drone-pienoiskoptereiden ottamat ilmakuvat ja videot antavat kattavaa tilannetietoa hankkeen etenemisestä.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kesä Destiassa – tunnelmia toimistolta ja työmaalta > Kesän 2019 Destian viestintätiimissä työskennellyt Venla Vuosalmi kertoo kiireisestään kesästään toimistolla ja tien päällä.
Lue lisääInfra nyt
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään > Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia Rail Oy:ssä.
Lue lisääInfra nyt
Koeajot käynnissä KymiRingillä – uudet teknologiat mahdollistivat maailmanluokan hankkeen > Destian rakentamalla KymiRingillä on vauhti päällä.
Lue lisääInfra nyt
Visulahden risteyssilta valmistuu ensimmäisten joukossa valtatie 5:n parannushankkeessa > Risteyssilta otetaan käyttöön loppuvuodesta 2019.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallisempi kouluympäristö Kyröskoskelle > Destia on toteuttanut koululaisten turvallisuutta edistävää projektia Kyröskosken koululla.
Lue lisääInfra nyt
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vieraili valtatie 4 Kirri-Tikkakosken työmaalla.
Lue lisääInfra nyt
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seurasi Lahdenväylän siltojen korjaustöitä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kirkkonummen aseman korjaustyöt valmistuvat syksyllä > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Kirkkonummen asemalle.
Lue lisää
Kirkkonummen aseman korjaustyöt valmistuvat syksyllä
Töissä Destiassa · Julkaistu 11.07.2019
Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi Kirkkonummen asemalle seuraamaan alikulkutunnelin korjaustöitä. Työmaapäällikkö Lasse Dahl ja työnjohtaja Ismo Kemppainen kertovat, kuinka työt asemalla ovat edistyneet.
Kirkkonummen aseman korjaustöiden asiakkaina ovat Kirkkonummen kunta ja Väylävirasto. Työt aloitettiin kesällä 2018 ja ne valmistuvat syksyllä 2019. Korjaustöissä on kunnostettu alikulkutunnelia ja asemalaiturien rappuja sekä uusittu pintoja, katosten lasirakenteet sekä katot ja hissit.
Projekti ei ole Dahlin ja Kemppaisen mukaan kaikista tavanomaisin, sillä asiakkaita on kaksi ja suunnitelmat on tehty kolme vuotta ennen hankkeen aloittamista. Vanhoja pintarakenteita purettaessa selvisi, että uudet pintarakenteet eivät sovi vanhoihin rakenteisiin. Aseman suunnitelmia piti miettiä uusiksi.
Kohdekaan ei ole kaikista perinteisin siltakorjausryhmälle, sillä korjattavana on alikulkutunneli.
"Yleensä tehdään betonirakenteiden korjausta, täällä on ollut hyvin vähän niiden korjausta ja on ollut enemmän betonin päälle tehtävää", Dahl kuvailee.
Saneeraukseen kuuluivat merkittävänä osana purkutyöt, joissa tunnelin vanhat laatat kuorittiin pois ja laitettiin uudet pinnat. Purkutyöt menivät sujuvasti, vaikka jalankulku tunnelissa on aiheuttanut omat haasteensa. Paikallisjuna-asemalle junia tulee ruuhka-aikana noin 20 minuutin välein, ja aamuisin ja iltapäivisin tunneli ruuhkautuu.
Ruuhkat vaikuttavat työnsuunnitteluun, ja melu- ja pölytöitä onkin tehty öisin.
Esimerkiksi raiteiden välissä olevia katoksia ja niiden ympärillä olevia laiturialueita on kunnostettu yöllä. Töitä on tehty yhteistyössä Destia Railin kanssa, sillä työvuorojen ajaksi on täytynyt tehdä suojamaadoituksia junaliikenteen jännitekatkoja varten.
"Ratatöitä on välillä jouduttu tekemään yötöinä, kun junia on vähemmän", Dahl kertoo.
Viikonlopputöitä tehtiin esimerkiksi silloin, kun laatoitusta uusittiin ja jalankulun väylää jouduttiin kaventamaan. Ruuhkien aikana jalankulun väylää ei voida kaventaa, sillä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden kulkuväyliä ei voida sulkea.
"Meidän käsityksemme mukaan työmaajärjestelyt ovat onnistuneet hyvin", Dahl toteaa.
Alikulkutunneli rakennettiin asemalle vuonna 1988, ja sen kokonaisvaltainen remontti on ollut jo pitkään paikallaan. Uudistetut pinnat ja materiaalit ovat jo nyt muuttaneet aseman yleisilmettä merkittävästi ja se näyttää aiempaa modernimmalta.
Myös valaistuksen uusimisella on merkittävä osuus aseman uudistuksessa. LED-valaisimia kiinnitetään aseman tunneliin ja lasikattoihin yhteensä yli 200 kappaletta.
"LED-valoja voi ohjata minkä värisiksi vaan", Kemppainen sanoo.
"Esimerkiksi jouluna voidaan laittaa punertavat valot", Dahl lisää.
Kirkkaat LED-valot parantavat valaistuksen voimakkuutta, ja kaapelointi mahdollistaa kameravalvonnan asemalla. Kameroilla halutaan ehkäistä ilkivaltaa ja parantaa turvallisuutta.
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Kansalaistorin ympäristö valmistuu kesäkuun lopussa Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi tutustui Kansalaistorin ympäristöön.
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä Viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektille.
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Toimiva Suomi
Kymmenen vuotta sitten Juvalla tasamaasta tuli lampi > Destian maa-ainesvastaava Simo Tarkkanen kertoo, mitä Juvalla tapahtui.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kansalaistorin ympäristö valmistuu kesäkuun lopussa > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi tutustui Kansalaistorin ympäristöön.
Lue lisääInfra nyt
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” > Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vuonna 2003 taloon tullut Lehtonen on tehnyt töitä mm. laadun parissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä > Viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektille.
Lue lisääTöissä Destiassa
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” > Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Lue lisääInfra nyt
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" > Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Lue lisääInfra nyt
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" > Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" > Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa tulevaisuudessa tehdä työtä, jolla on väliä.
Lue lisääInfra nyt
Parempi huominen rakennetaan yhdessä > ”Infran tehtävä on yhdistää elämää”, kiteyttää Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.
Lue lisääInfra nyt
Vähäjoen siltaa pystyttämässä > Vähäjoen siltaa rakennetaan pala palalta kokonaan rakentamattomaan maastoon vt 12 Lahden eteläinen kehätie projektissa.
Lue lisääInfra nyt
Kuparivuoren tunneli yhdistää liikennevirtoja Varsinais-Suomessa > Projekti on vaatinut monimuotoista infrarakentamisosaamista.
Lue lisääInfra nyt
Suomen suurin betonisilta tähdittää Savonlinnan kaupunkikuvaa > Elokuussa 2016 Savonlinnassa alkanut siltaprojekti on edennyt viimeiseen vaiheeseen.
Lue lisää