Infra nyt
Destia nopeuttaa mallipohjaisella suunnittelulla ja mallipohjaisella suunnitelmien tarkastamisella suurprojektin siltojen valmistumista >
Lue lisääInfra nyt
Destia nopeuttaa mallipohjaisella suunnittelulla ja mallipohjaisella suunnitelmien tarkastamisella suurprojektin siltojen valmistumista >
Lue lisääInfra nyt
Toimivaa ja tasapuolista yhdyskuntasuunnittelua > Destiasta löytyy vahvaa osaamista yhteiskunnan kestävään kehittämiseen ja toteuttamiseen.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääNäkökulmia
Tulevaisuutta luomassa > Destian viestintäpäällikkö Johanna Otranen rohkaisee tuntemaan ylpeyttä monimuotoista suomalaista työtä kohtaan.
Lue lisääToimiva Suomi
Tuplasilta > Suomen suurimmat jännitetyt betonisillat rakennetaan Savonlinnan Laitaatsalmeen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Pekka Koivula: ”Destiassa arvostetaan yksilöä ja yksilön ominaisuuksia" > Pekka Koivula työskentelee Destian Asiantuntijapalveluissa Tampereella.
Lue lisääToimiva Suomi
Teitä rakennettiin työttömien voimin > Suomen väylästön historiassa työllistämistoimenpiteet ovat olleet tärkeässä asemassa. 1950-luvun lopulla kymmenet tuhannet suomalaiset työttömät työllistettiin tietyömailla.
Lue lisääInfra nyt
Tulevaisuuden osaajia > Tietomallintamisen merkitys kasvaa infra-alalla. INTOKE-hanke kehittää infra-alan tietomalliosaamista Varsinais-Suomessa.
Lue lisääToimiva Suomi
Triplaa rakennetaan jättipaalujen varaan > Helsingissä Pasilan Triplaa rakennetaan vakaalle perustalle. Destia Engineering toteutti vaativan projektin.
Lue lisääToimiva Suomi
Tarkasti aikataulussa > Helsinki-Vantaan lentoasemasta kuoriutuu 2020-luvulla kuuma kansainvälinen solmukohta monipuolisine palveluineen.
Lue lisääToimiva Suomi
Digitalisaatio työmaalla > Destian työmaat ovat muuttuneet digitalisaation ansiosta huomattavasti tehokkaammiksi.
Lue lisääToimiva Suomi
Destian infratyöt Kalasatamassa > Kalasataman metroaseman ympärillä Helsingissä oleva REDI:n työmaa on koko maan suurimpia.
Lue lisääToimiva Suomi
Pohjoisbaana pyöräilijöille > Vuonna 2020 Helsingissä voi pyöräillä kilometrikaupalla pitkin uutta, uljasta verkostoa: baanojen verkostoa.
Lue lisääToimiva Suomi
Kumppaneiden avulla > Pohjoisbaanan työmaalla louhintatyötä tehdään luottotekijöiden kanssa.
Lue lisää
Kumppaneiden avulla
Toimiva Suomi · Julkaistu 08.03.2017
Destia valitsi Helsingin Pohjoisbaanan louhintatyön kumppaneikseen pitkäaikaiset luottotekijät: Kallionporaus Arto Soininen Oy:n, joka on osa Terrawise-konsernia ja Rusnakone Oy:n. Niillä on pitkä kokemus ratatöistä; ensiksi mainitulla jo kahdessa sukupolvessa.
Pohjoisbaana on louhinta-alan konkareillekin melkoinen haaste.
– Teemme töitä aivan radan vieressä. Työ vaatii perinpohjaista etukäteissuunnittelua, tarkkuutta työmaalla ja riskikartoitusta mahdollisten yllätysten varalle, Kallionporaus Arto Soinisen työnjohtaja Jani Niemi sanoo yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Kallionporaus Arto Soinisen tekijöillä on runsaasti kokemusta sekä vaativista louhinta- ja räjäytystöistä asutuskeskuksissa että ratatöistä muun muassa Helsingin Ilmalassa ja Pasilassa.
Työ vaatii tekijöiltään ratatyön turvallisuuskoulutuksen. Kallionporaus Arto Soinisen porukasta kuudella on pätevyys tehdä ratatöitä. Moniin töihin opitaan vasta työn ääressä kokeneempien opastuksella.
Kallionporaus Arto Soinisen asiantuntijat vastasivat kalliolouhinnan kahdesta ensimmäisestä kohteesta vuoden 2016 lopulla, Destian omat louhinnan asiantuntijat vastasivat kolmannesta ja hankkeen vaativimmasta louhintavaiheesta vuoden 2017 puolella.
Destian kokeneet kumppanit ovat tärkeitä myös Pohjoisbaanan rakennuttajalle.
– Meille on tärkeää, että Destialla on tässä mukana hyvät kumppanit. Nämä ovat olleet aiemmissakin projekteissamme menestyksellisesti mukana, Helsingin rakennusviraston rakennuttamisosaston rakennustöiden valvoja Juhani Jaatinen sanoo.
Työt Pohjoisbaanan työmaalla jatkuvat syyskuulle 2017.
Töissä Destiassa
Meluselvitysten mestari > Taina Mattila on perehtynyt melu- sekä asiantuntijaselvityksiin.
Lue lisääToimiva Suomi
Matalakin torjuu melua > Kehäradan matalat meluesteet ovat nykyaikainen, tehokas tapa torjua melua.
Lue lisääNäkökulmia
Kokonaisratkaisuja > Seuraavat sata vuotta ovat jo työn alla, sanoo Destian Etelä-Suomen tulosyksikön johtaja Minna Heinonen.
Lue lisääInfra nyt
Hyvinvointia suomalaisella työllä > Destia on mukana yhtenä pääyhteistyökumppaneista Made by Finland -kampanjassa.
Lue lisääToimiva Suomi
Pohjatöitä tornitalolle > Destia on kaivanut ja louhinut jopa kahdeksan metrin syvyyteen Tampereen ydinkeskustaan rakennettavan Luminaryn työmaalla.
Lue lisääTöissä Destiassa
Destialla uusi henkilöstöjohtaja > Taru Salo aloitti Destiassa vuoden 2016 loppupuolella.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallinen raitiotie > Liikenneturvallisuusarviointi on myös kompromissien hakemista.
Lue lisääTöissä Destiassa
"Asiat selviävät puhumalla" > Esa Juhantila on Destian projektijohtaja länsimetron työmaalla. Hän johtaa metroaseman louhintatöitä rauhallisesti keskustellen.
Lue lisääInfra nyt
Silta luo työtä > Suomen suurin betonisilta Savonlinnassa siirtää laivat turvallisemmalle reitille, sujuvoittaa tieliikennettä ja luo työtä 450 henkilötyövuoden verran.
Lue lisää