Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään > Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia Rail Oy:ssä.
Lue lisää
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään
Infra nyt · Julkaistu 29.08.2019
Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia Rail Oy:ssä. Destia Rail on erikoistunut ratojen rakentamiseen ja kunnossapitoon. Noin puolet Suomen rataverkostosta on yrityksen kunnossapidettävänä. Laukkasen saavat viihtymään työssään mahdollisuus oppia jatkuvasti uutta sekä loistavat työkaverit.
Destia Railin Kouvolan-tukikohdassa työskentelee noin 40 henkilöä. Sieltä käsin kunnossapidetään ratoja Kouvolasta Lahden, Kotkan ja Mikkelin suuntiin.
– Minä vastaan kunnossapitoalue kuudesta eli Savon radan kunnossapitourakasta. Se tarkoittaa käytännössä päällysrakenteiden ja turvalaitteiden kunnossapitoa, Laukkanen kertoo.
Mahdollisuuksiin on uskallettava tarttua
– Olen valmistunut insinööriksi vuonna 2002. Vuoden 2010 lopussa päätin kokeilla jotain uutta, ja hain Destialla Kouvolassa auki ollutta paikkaa. Aloitinkin polkuni Destialla tiimivastaavana Kouvolan-toimistolla, Laukkanen mainitsee.
Laukkanen on viihtynyt talossa jo pitkään, koska koko ajan on tarjolla mahdollisuuksia oppia uutta. Tiimivastaavan tehtävien jälkeen hän ehti toimia työmaainsinöörinä kolmella kunnossapitoalueella, ennen kuin häneltä vuonna 2016 kysyttiin, olisiko hän kiinnostunut työskentelemään työpäällikkönä. Hän muistelee harkinneensa tarkkaan, uskaltaisiko ottaa vastaan paljon vastuunkantoa vaativan roolin.
– Oman kokemukseni perusteella Destialla on hyvät mahdollisuudet edetä uralla. Yritys antaa hyvät lähtökohdat ja mahdollisuudet, joihin täytyy vain uskaltaa tarttua, Laukkanen pohtii.
Ympärillä on huikea tiimi
Työpäällikön tehtävät ovat välillä haastavia. Laukkanen ei silti ole koskaan katunut päätöstään ryhtyä työpäälliköksi. Työssä onnistumiset tuovat suurta mielihyvää, ja koko ajan saa vastaanottaa uusia haasteita. Työn tulosten ja onnistumisten näkeminen sekä sidosryhmiltä saatu positiivinen palaute palkitsevat.
– Erikseen on pakko mainita tämä porukka. Minulla on ympärilläni ihan huikea tiimi. On hienoa saada tehdä joka päivä töitä heidän kanssaan, Laukkanen hymyilee.
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vuonna 2003 taloon tullut Lehtonen on tehnyt töitä mm. laadun parissa.
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa tulevaisuudessa tehdä työtä, jolla on väliä.
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Infra nyt
Koeajot käynnissä KymiRingillä – uudet teknologiat mahdollistivat maailmanluokan hankkeen > Destian rakentamalla KymiRingillä on vauhti päällä.
Lue lisääInfra nyt
Visulahden risteyssilta valmistuu ensimmäisten joukossa valtatie 5:n parannushankkeessa > Risteyssilta otetaan käyttöön loppuvuodesta 2019.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallisempi kouluympäristö Kyröskoskelle > Destia on toteuttanut koululaisten turvallisuutta edistävää projektia Kyröskosken koululla.
Lue lisääInfra nyt
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vieraili valtatie 4 Kirri-Tikkakosken työmaalla.
Lue lisääInfra nyt
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seurasi Lahdenväylän siltojen korjaustöitä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kirkkonummen aseman korjaustyöt valmistuvat syksyllä > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Kirkkonummen asemalle.
Lue lisääToimiva Suomi
Kymmenen vuotta sitten Juvalla tasamaasta tuli lampi > Destian maa-ainesvastaava Simo Tarkkanen kertoo, mitä Juvalla tapahtui.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kansalaistorin ympäristö valmistuu kesäkuun lopussa > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi tutustui Kansalaistorin ympäristöön.
Lue lisääInfra nyt
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” > Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vuonna 2003 taloon tullut Lehtonen on tehnyt töitä mm. laadun parissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä > Viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektille.
Lue lisääTöissä Destiassa
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” > Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Lue lisääInfra nyt
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" > Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Lue lisääInfra nyt
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" > Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" > Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa tulevaisuudessa tehdä työtä, jolla on väliä.
Lue lisääInfra nyt
Parempi huominen rakennetaan yhdessä > ”Infran tehtävä on yhdistää elämää”, kiteyttää Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.
Lue lisääInfra nyt
Vähäjoen siltaa pystyttämässä > Vähäjoen siltaa rakennetaan pala palalta kokonaan rakentamattomaan maastoon vt 12 Lahden eteläinen kehätie projektissa.
Lue lisääInfra nyt
Kuparivuoren tunneli yhdistää liikennevirtoja Varsinais-Suomessa > Projekti on vaatinut monimuotoista infrarakentamisosaamista.
Lue lisääInfra nyt
Suomen suurin betonisilta tähdittää Savonlinnan kaupunkikuvaa > Elokuussa 2016 Savonlinnassa alkanut siltaprojekti on edennyt viimeiseen vaiheeseen.
Lue lisääInfra nyt
Tositoimijat tekevät voimajohtotöitä säässä kuin säässä > Mäkeläinen ja Huovinen työskentelevät Nurmijärvi–Tammisto 220 kV voimajohdon purkutyömaalla.
Lue lisää