Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääToimiva Suomi
Tarkasti aikataulussa > Helsinki-Vantaan lentoasemasta kuoriutuu 2020-luvulla kuuma kansainvälinen solmukohta monipuolisine palveluineen.
Lue lisääToimiva Suomi
Digitalisaatio työmaalla > Destian työmaat ovat muuttuneet digitalisaation ansiosta huomattavasti tehokkaammiksi.
Lue lisääToimiva Suomi
Destian infratyöt Kalasatamassa > Kalasataman metroaseman ympärillä Helsingissä oleva REDI:n työmaa on koko maan suurimpia.
Lue lisääToimiva Suomi
Pohjoisbaana pyöräilijöille > Vuonna 2020 Helsingissä voi pyöräillä kilometrikaupalla pitkin uutta, uljasta verkostoa: baanojen verkostoa.
Lue lisääToimiva Suomi
Kumppaneiden avulla > Pohjoisbaanan työmaalla louhintatyötä tehdään luottotekijöiden kanssa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Meluselvitysten mestari > Taina Mattila on perehtynyt melu- sekä asiantuntijaselvityksiin.
Lue lisääToimiva Suomi
Matalakin torjuu melua > Kehäradan matalat meluesteet ovat nykyaikainen, tehokas tapa torjua melua.
Lue lisääNäkökulmia
Kokonaisratkaisuja > Seuraavat sata vuotta ovat jo työn alla, sanoo Destian Etelä-Suomen tulosyksikön johtaja Minna Heinonen.
Lue lisääInfra nyt
Hyvinvointia suomalaisella työllä > Destia on mukana yhtenä pääyhteistyökumppaneista Made by Finland -kampanjassa.
Lue lisääToimiva Suomi
Pohjatöitä tornitalolle > Destia on kaivanut ja louhinut jopa kahdeksan metrin syvyyteen Tampereen ydinkeskustaan rakennettavan Luminaryn työmaalla.
Lue lisääTöissä Destiassa
Destialla uusi henkilöstöjohtaja > Taru Salo aloitti Destiassa vuoden 2016 loppupuolella.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallinen raitiotie > Liikenneturvallisuusarviointi on myös kompromissien hakemista.
Lue lisääTöissä Destiassa
"Asiat selviävät puhumalla" > Esa Juhantila on Destian projektijohtaja länsimetron työmaalla. Hän johtaa metroaseman louhintatöitä rauhallisesti keskustellen.
Lue lisääInfra nyt
Silta luo työtä > Suomen suurin betonisilta Savonlinnassa siirtää laivat turvallisemmalle reitille, sujuvoittaa tieliikennettä ja luo työtä 450 henkilötyövuoden verran.
Lue lisääInfra nyt
Kestävää kehitystä > Destia sai tunnustuksen työstä korvaavan elinympäristön luomiseksi kalliosinisiivelle Ristenin louhinta-alueella Lohjalla.
Lue lisääTöissä Destiassa
Rohkeita kysyjiä > Turvallisuuspäällikkö Reijo Kuisma reissaa paljon yksin. Olo ei kuitenkaan ole yksinäinen, sillä ympärillä on hyvä Destian tukiverkko.
Lue lisää
Rohkeita kysyjiä
Töissä Destiassa · Julkaistu 08.03.2017
Työturvallisuuden asiantuntijatehtävät vaativat jatkuvaa valppautta. On seurattava lainsäädäntöä ja pohdittava, miten muutokset vaikuttavat Destian toimintaan. Tätä työtä Reijo Kuisma tekee paljolti yksinään Joensuussa Itä-Suomen yksikön tukitehtävissä.
– Apunani on kuitenkin työturvallisuuspalvelujen tiimi, jossa jokainen tekee töitä tahollaan. Kyselemme toisiltamme, kun omassa työssä on ongelmia, Kuisma sanoo.
Reijo Kuisma kiittää ensimmäiseksi Länsi-Suomen kollegaansa, Pertti Niemeä.
– Meillä on pisin yhteinen ura turvallisuuspäälliköiden keskuudessa. Pertti uskaltaa rohkeasti tuoda esiin kysymyksiä, joilla hän haluaa saada varmistuksen omille tulkinnoilleen.
Kiitoksen ansaitsee myös konsernin turvallisuuspäällikkö Eija Luoma tuoreesta ja päättäväisestä otteestaan. Janne Pekkarinen Etelä-Suomen yksiköstä on puolestaan tullut tiimiin viimeksi.
– Jannella on paljon hyviä ideoita. Hän on esimerkiksi halunnut nähdä, miten teen MVR-kalibrointimittaukset, jotta hänellekin syntyisi samanlainen tapa.
Kuisma ilahtui myös, kun ratayksikön turvallisuuspäällikkö Tero Hurtta kääntyi hänen puoleensa.
– Tero halusi tutkia kanssani radan kunnossapitourakoita ja selvittää, miten niissä pitää viedä turvallisuutta eteenpäin. Hän uskoi, että voin auttaa, mistä olin hyvilläni.
Näkökulmia
Esko Aho visioi infraa > Liikenne ja viestintä yhdistyvät digitaalisuuteen. Vallankumous on alkanut.
Lue lisääTöissä Destiassa
Voima-hanke parantaa kilpailukykyä > Destian ERP-järjestelmä saatiin käyttöön suunnitellussa aikataulussa. Tuomas Räinä ja Pasi Kailasalo kertovat miten.
Lue lisääToimiva Suomi
Jo vuosisata turvaa talveen > Maanteiden koneellinen talvikunnossapito juontaa juurensa 1920-luvulle. Autot ovat syrjäyttäneet hevoset ja reet, mutta lumi ei ole muuttunut.
Lue lisääToimiva Suomi
Väylien valtakaudet > Sata vuotta sitten vesitiet, kanavat ja rautatiet hallitsivat Suomen väyläverkkoa. Nyt valtakunnan kattava monimuotoinen väyläverkko takaa mutkattoman liikkumisen.
Lue lisää