Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääToimiva Suomi
Näin se tehtiin… Siltaremontti > Ounaskosken sillan peruskorjaus kohottaa 1951 valmistuneen maamerkin takaisin entiseen komeuteensa.
Lue lisääNäkökulmia
Destia tositoimissa > Toimitusjohtaja Tero Kiviniemi uskoo joukkuepeliin, jossa jokaisen destialaisen työ tuottaa asiakkaille yhä laadukkaampaa infraa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Miten minusta tuli… Tarjouslaskentapäällikkö > Jorma Pyhäluoto luotsaa Pohjois-Suomen tarjouslaskentayksikköä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Virkut viherrakentajat > Työnjohtaja Tea Leppänen ja työmaapäällikkö Riikka Venäläinen rakentavat ympäristöystävällistä Jyväskylää.
Lue lisääToimiva Suomi
Ruuhkat vähenevät valtatie 12:lla > Tillola–Keltti-osuuden parannustyöt valmistuvat marraskuussa 2019.
Lue lisää
Ruuhkat vähenevät valtatie 12:lla
Toimiva Suomi · Julkaistu 15.10.2018
Vt 12 Tillola–Keltti -osuuden parannustyöt alkoivat edetä rivakkaa tahtia, kun Destia solmi urakkasopimuksen hankkeen tilanneen Liikenneviraston kanssa toukokuussa.
Tillola–Keltti-osuudelle rakennetaan keskikaiteellinen ohituskaista ja sen viereen uutta rinnakkaistietä 6,8 kilometriä. KymiRingin kohdalle tulee uusi eritasoliittymä. Keltin eritasoliittymän sujuvuutta parannetaan uusilla rampeilla.
– Lisäksi viiden ja puolen kilometrin mittaiselle jaksolle KymiRingin ympäristöön rakennetaan neljä siltaa ja peruskorjataan yksi, sanoo Destian projektijohtaja Ilkka Kaarakainen.
Eritasoristeys Kouvolan suuntaan tulee nelikaistaiseksi noin kolmen kilometrin matkalta. Lisäksi rakennetaan meluesteitä sekä poistetaan yksityistieliittymiä.
Pahasti ruuhkautunut valtatie 12 saa kauan kaivatun levennyksen, mikä parantaa liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta. Vt 12 ei ole pystynyt vastaamaan kasvaneiden liikennemäärien asettamiin vaatimuksiin, ja siellä on sattunut viime vuosina vakavia onnettomuuksia.
Iitin Tillolan ja Kouvolan Keltin välisen osuuden ympärillä on runsaasti teollisuutta. Tiellä liikkuu paljon Lahden ja Kouvolan työmatkaliikennettä: sitä pitkin kulkee 7 000–8 000 ajoneuvoa vuorokaudessa. Raskaan liikenteen osuus, 14 %, on huomattavan suuri. Liikenneviraston arvioiden mukaan liikenne kasvaa 2020-luvulla jopa 10 000 ajoneuvoon vuorokaudessa, vaikka mukaan ei ole laskettu KymiRingin tuomaa liikennettä.
Liikenneviraston projektipäällikkö Jetro Matilainen on hyvin tyytyväinen, että vt 12 Tillola–Keltti -osuuden parannustyöt on vihdoin saatu käyntiin. Elokuun lopulla Destia rakensi jo täyttä häkää uutta tietä ja eritasoliittymää.
– Suunnittele ja toteuta -hankkeena tämä on ollut vaativa niin tilaajalle kuin urakoitsijalle, sillä menetimme hyvää työaikaa keväällä ja pääsimme maastoon vasta kesäkuussa. Pientä venymistä on tässä vaadittu kaikilta, Matilainen sanoo.
– Urakkamme on valmis marraskuussa 2019, Kaarakainen sanoo.
Lahden seudun raskas liikenne kehätielle Turvallisuus paranee ja liikenne sujuvoituu, kun Lahden eteläinen kehätie valmistuu.
Suma auki Vt 4:n perusparannus Oulun kohdalla vähentää merkittävästi liikenneruuhkia yhdessä Suomen nopeimmin kasvavista kaupungeista.
Ohitustie Itäisen Suomen valtimoa, valtatie 5:tä, parannetaan nyt yhdessä sen ahtaimmista kohdista.
Toimiva Suomi
Tervetuloa, talvi! > Työpäällikkö Eero Mikkola on jo valmiina hoitamaan väylien aurausurakat.
Lue lisääNäkökulmia
Muuttuvaa maailmaa rakentamassa > Annina Peisa on Erikoisrakentaminen-tulosyksikön johtaja.
Lue lisääToimiva Suomi
Näin louhimme kaupungissa > Räjäytys aiheuttaa tärinää. Kalliolouhinta kaupungissa vaatii erityisosaamista. Hankalistakin paikoista selvitään fiksulla suunnittelulla ja tekemisellä.
Lue lisääToimiva Suomi
Blogi: Koululaiset tutustumassa kiviainesalueeseen > Eräänä kuulaana ja aurinkoisena syksyn päivänä Destia sai vieraita läheisiltä kouluilta Lempäälän Pitkäkallion kiviainesalueelle.
Lue lisääToimiva Suomi
Torilla tavataan! > Destia uudistaa Kansalaistoria ja Makasiinipuistoa Helsingin ydinkeskustassa.
Lue lisääNäkökulmia
Mimmit peinttasivat > Mimmit peinttaa -yhteisö maalasi urbaanin olohuoneen Kansalaistorin ja Makasiinipuiston työmaa-aitaan.
Lue lisääTöissä Destiassa
Työura voi jatkua myös eläkkeellä > Aarno Valkeisenmäki on ollut Destian ja sen edeltäjien palveluksessa vuodesta 1978 asti.
Lue lisääInfra nyt
Laatu edellä Tampere-Pirkkalan lentokentällä > Tositoimijat työskentelivät lentokentällä lentoliikenteen ehdoilla.
Lue lisääInfra nyt
Destian ehdokkaat Rakentamisen laatuteko 2018 -kilpailussa > Siltasairaalan louhintatiimi ja Ville Suntio ovat ehdolla voittajiksi.
Lue lisääTöissä Destiassa
Destialaiset polkivat hienon potin hyväntekeväisyyteen > Tositoimijat polkivat vuoden 2018 Kilometrikisassa yhdessä maapallon ympäri ja vähän päälle.
Lue lisääInfra nyt
Vaativaa pohjarakentamista Lauttasaaressa > Destian tositoimijat ovat kaupunkirakentamisen asiantuntijoita.
Lue lisääInfra nyt
Asiantuntijapalvelut tekevät yhteistyötä pohjoismaisella tasolla > Destian Asiantuntijapalvelut olivat mukana NordLCA-seminaarissa Vantaalla 11.-12.9.2018.
Lue lisääTöissä Destiassa
Hankintainsinööri ja hyökkääjä – nyt pelataan Vaahteramaljasta > Tositoimija Juha-Pekka Peltonen pelaa Vaahteraliigan loppuottelussa.
Lue lisääInfra nyt
Destia palkitsi infra-alan parhaan opinnäytetyön > Destia palkitsi kolmannentoista kerran parhaan infra-alan lopputyön. Kilpailun parhaana palkittiin Aleksi Niemelä.
Lue lisääInfra nyt
Laitaatsalmen pohjoisen sillan valu Destian työmaalla > Elokuussa 2018 valettiin Laitaatsalmen pohjoisen sillan betonikansi. Miten se oikein tapahtuu?
Lue lisää