Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Maanteiden turvamiehet > Destian liikenteenohjauspalvelujen avulla taataan työmaiden työnaikaisen liikenteen sujuvuus ja turvallisuus.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kaikkien koutsi > "Olo on kotoisa Destiassa", sanoo Erikoisrakentamisen tulosyksikön johtaja Annina Peisa.
Lue lisääInfra nyt
Työtapaturmat nollaan > Rakennusteollisuus pyrkii nollaamaan työtapaturmat vuoteen 2020 mennessä. Infra-ala kantaa kortensa kekoon nykyteknologian avulla.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallinen tarha > Ähtäri Zoon Pandatalon ulkotarha rakennettiin turvalliseksi ruiskubetonilla.
Lue lisääTöissä Destiassa
Hyviä syöttöjä! > Automaatio-operaattori Janne Heikkinen kiittää serkkuaan, automaatio-operaattori Antti Heikkistä.
Lue lisääToimiva Suomi
Hulevedet hallintaan > Destian suunnitelmien avulla on pystytty ratkaisemaan hulevesien aiheuttamia ongelmia.
Lue lisääInfra nyt
Yhteistyökiertue puhdisti ilmaa > INFRA ry:n ja Destian järjestämä pienten ja suurten rakennusyritysten kiertue onnistui mainiosti.
Lue lisääTöissä Destiassa
Pekka Nissinen: ”Meillä on mahdollisuus näyttää kykynsä ja taitonsa ikään katsomatta” > Pekka Nissinen työskentelee Destiassa työpäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Digitaalinen luovutusaineisto tuo lisäarvoa asiakkaalle > Rauman Luostarinkylän eritasoliittymän digitaalisen luovutusaineiston koko on 2,93 gigatavua.
Lue lisääToimiva Suomi
Savon rata kuntoon > KP6 eli Savon rata on uusi aluevaltaus Destialle, joka vastaa Itä-Suomen rataverkon kunnossa-pitoalueen hoidosta.
Lue lisääNäkökulmia
Millintarkalla asenteella > Raideliiketoiminnan johtaja Mikko Mäkelä kertoo Destian rataosaamisesta.
Lue lisääTöissä Destiassa
Sesonki ympäri vuoden > ”Tarjouspyyntöjä ja tilauksia kannattaa laittaa meille pitkin vuotta", kehottaa työpari Vainikainen ja Soininen Itä-Suomesta.
Lue lisää
Sesonki ympäri vuoden
Töissä Destiassa · Julkaistu 05.03.2018
Itä-Suomen kiviainestiimi visioi kevätpainotteisesta kiireestään ympärivuotista. Hannu Vainikainen ja Mikko Soininen ovat työskennelleet jo vuosia yhdessä, toisiltaan oppien ja yhteisiä ideoita kehitellen.
Jos ei tästä kaksikosta näkemystä, kokemusta ja tulosta irtoa, niin ei sitten mistään! Aluepäällikkö Hannu Vainikaisen työrupeama alkoi jo vuonna 1975 mittamiehen apulaisena silloisessa TVL:ssä. Myyntipäällikkö Mikko Soininen aloitti Hannun tiimissä insinööriopintojensa päättövaiheessa vuonna 2005. Kaksikolla on tavoitteiden suhteen selvät sävelet ja tekemisen vapaus.
– Tykkään työn vapaudesta, Hannu Vainikainen sanoo ja tarkentaa:
– Voidaan itse suunnitella etapit tavoitteisiin. Vapauteen kuuluu tietysti iso vastuu siitä, että tulosta tehdään.
Kummallakin on omat vastuualueensa ja työpäivien sisällöt. Avokonttorissa tieto liikkuu kätevästi sermin ylitse, ja agendat ovat tiedossa puolin ja toisin. Tarvittaessa myös tuurataan kollegaa. Lounastauoilla rupatellaan muut jutut, hiihtokilometrit ja urheilutulokset. Mikko Soininen kiittelee Hannua reiluksi ja luotettavaksi työkaveriksi.
– Jo tämä pitkä yhteinen työrupeama kertoo, että hyvin tullaan toimeen.
"On mukavaa oppia kollegalta uutta ja erilaisia näkökulmia."
Hannu puolestaan kehaisee, että Mikon digiosaaminen pitää vanhemmankin kollegan kartalla. Myös Mikon herkemmin syttyvä temperamentti saa yhtä ja toista uutta käytäntöä tulille: kohtapuoliin saattaa olla vuorossa tietokoneen valikossa käyttövalmiina houkutteleva tiimityökalu.
– On mukavaa oppia kollegalta uutta ja erilaisia näkökulmia, Hannu hymyilee ja arvelee ikävuosiensa kypsyttäneen raikasta harkitsevaisuutta.
Aluepäällikkönä hannu on asiakashankinnan kärkimies ja vaativan tarjouslaskennan ekspertti. Asiakasrajapinta vetää miestä pitkin Itä-Suomea, sillä henkilökohtaiset tapaamiset tuottavat parasta tulosta.
Kun luottamus syntyy ja kasvaa, asiakassuhde muotoutuu kumppanuudeksi ja protokollakin kevenee. Vakiintuneissa asiakassuhteissa tilaukset tehdään ilman tarjouspyyntöjen ja tarjousten postittelua.
– Esimerkiksi Skanska Asfaltin Kuopion-koneaseman porukan kanssa yhteistyö toimii äärettömän hyvin, Hannu suitsuttaa.
Mikon työpäiviin kuuluu työnsuunnittelua sekä tuotannonjärjestelyä ja -ohjausta. On uusien murskauslaitosten paikkojen arviointia maastossa ja tuotannon valvontaa, on tapahtumia, tapaamisia ja koulutuksia.
Myyntityö on iso osa työsarkaa, ja siinä Mikon tähtäin on yhä laajemmissa kokonaisuuksissa. Hannun tiimissä hän kokee olevansa mestarin opissa.
– Taisin vastavalmistuneena ajatella, että insinööri ei voi olla myyjä. Mutta nopeasti hoksasin, että asiakkaan ongelmien ratkaisuistahan tässä on kyse. Kun me suunnittelemme asiakkaalle täsmällisen ja toimivan ratkaisun, asiakas haluaa myös ostaa sen, Mikko Soininen toteaa.
Kiviainesralli pyörähtää aina käyntiin huhtikuussa.
Parivaljakko toteaa, että vaikka bisnesvuodet eivät alalla ole veljeksiä, on yksi ilmiö, joka toistuu samanlaisena joka kevät: huhtikuussa pyörähtää käyntiin kiivas kiviainesralli. Miesten visiossa tällaista piikkiä ei ole, vaan tulevaisuudessa siirrytään ympärivuotisesti rullaavaan toimituskäytäntöön.
– Kun se kesä tulee ihan joka vuosi ja se on aina tietyn mittainen ja oikeastaan myös pitenevä, niin tarjouspyyntöjä ja tilauksia kannattaa laittaa meille tulemaan pitkin vuotta heti, kun hankkeista tehdään päätöksiä. Sillä tavoin sekä tuotanto että toimitukset saadaan prikulleen asiakkaan toivomaan aikaan ja paikkaan, ja koko toimitusketju rullaa kuin rasvattu! Hannu ja Mikko lupaavat.
Kestävää kehitystä Destia sai tunnustuksen työstä korvaavan elinympäristön luomiseksi kalliosinisiivelle Ristenin louhinta-alueella Lohjalla.
Luonto huomioidaan entistä paremmin Maankäytön suunnittelussa luontoarvot otetaan entistä vahvemmin huomioon, myös Destiassa.
Töissä Destiassa
Heikki Väisänen: "Olen saanut koko ajan oppia uutta" > Heikki Väisänen työskentelee Destian rataliikennetoiminnassa kalustovastaavana ja työnjohtajana.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tekijän tarina - Tuomas Räinä > Työmaainsinööri Tuomas Räinä johti Destian uuden ERP-järjestelmän uudistuksen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tekijän tarina - Aki Loikkanen > Projektin työmaapäällikkö Aki Loikkasella on kokonaisuuksien hallinta hanskassa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kilpailuhenkinen joukkuepelaaja > Heli Rissasella on kaksi elämää: toinen Destian tietohallinnossa ja toinen jääkiekon tilastovastaavana.
Lue lisääToimiva Suomi
Radan talvikunnossapito tehostui patentilla > Koneenkuljettaja Risto Lipponen ei ole aivan tavallinen koneenkuljettaja.
Lue lisääTöissä Destiassa
Tekijän tarina - Anni Rajala > Destian tositoimijat ovat infran ammattilaisia. Anni Rajala työskentelee työnjohtajana Vantaan alueurakassa.
Lue lisääToimiva Suomi
Toimivamman maailman suunnittelija > ”Suunnittelu, rakentaminen ja ylläpito. Destiassa me osaamme ne kaikki. Se on meidän kilpailuetu."
Lue lisääInfra nyt
Työtä leikin vuoksi > Destia rakensi Turkuun leikkipaikan, jossa on panostettu erityisesti esteettömyyteen.
Lue lisää