Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Yhteiskäyttöalustat parantavat vuorovaikutteisuutta ja laatua projekteilla > Avoimet tiedonsiirtoformaatit ja yhteiskäyttöalustat ovat Destialla tätä päivää niin projektien suunnittelussa kuin toteutuksessakin.
Lue lisääInfra nyt
Tietomalli ohjaa myös työkoneita > Digitalisaatio on edennyt viime vuosina pitkin askelin infrarakentamisessa ja Destia on ollut alusta lähtien sen eturintamassa.
Lue lisääInfra nyt
Mallipohjainen suunnittelu laajenee mallien visualisointiin ja laadunvarmistukseen > Destialla mallipohjainen suunnittelu muodostaa perustan infrarakenteiden toteutukselle ja laadunvarmistukselle.
Lue lisääInfra nyt
Destia joukkoistaa tienkäyttäjille tiestön kunnon seurantaa > Destia on rakentamassa reaaliaikaista järjestelmää tiestön kunnon seuraamiseen.
Lue lisääInfra nyt
Oppilaiden toiveet huomioitiin Toppelundin koulun suunnittelussa > Destia suunnitteli toimivan ja turvallisen pihan Espoon Haukilahdessa sijaitsevalle Toppelundin koululle.
Lue lisääInfra nyt
Ajantasainen tilannekuva ottaa löysät pois työmaan toiminnasta > Destian työmailla töitten toteutumaa koskevat tiedot näkyvät tilannekuvana työmaatoimiston näytöillä.
Lue lisääInfra nyt
Maanteiden hoitourakassa Espoossa kokemus ja osaaminen siivittävät parempiin ratkaisuihin > Destia toimii pääurakoitsijana vuosi sitten alkaneessa maanteiden hoitourakassa Espoossa.
Lue lisääInfra nyt
Työmaiden tuotantotieto päivittyy työmaatoimiston näytölle seuraavaksi päiväksi > Infrahankkeissa koneet tuottavat toiminnastaan valtavan määrän tietoa ja dataa.
Lue lisääInfra nyt
Destia on yksi Fingridin A-luokan kumppaneista kantaverkon rakentamisessa > Destia rakentaa parhaillaan suomalaisten kantaverkkoyhtiö Fingridin työmailla uusia voimajohtoja.
Lue lisääInfra nyt
Hyvällä suunnittelulla hulevesijärjestelmät sulautuvat ympäristöön > Destia suunnittelee hulevesien hallintaratkaisuja niin kunnille kuin rakennusliikkeille.
Lue lisääInfra nyt
Sähköajoneuvot alkavat muokata kaupunkikuvaa > Sähköautojen ja muiden sähköisten kulkuvälineiden latauspaikat ovat tulevaisuudessa kiinteä osa kaupunki-infraa
Lue lisääInfra nyt
Destia rakensi Lahden eteläisen kehätien suurhanketta infran tajulla > Lahden eteläinen kehätie on yksi Suomen viime aikojen suurimmista tiehankkeista ja sen odotetaan valmistuvan loppuvuonna 2020.
Lue lisääInfra nyt
Destia tarjoaa osaamista ja kapasiteettia vaativimpiinkin infrahankkeisiin > Destia toteuttaa parhaillaan Väyläviraston hanketta, jossa rakennamme valtatietä Mikkelin ja Nuutilanmäen välille
Lue lisääInfra nyt
Uudet digitaaliset työkalut - Tekoäly oppii analysoimaan havaintoaineistoa > Destia soveltaa laajasti niin perinteistä kuin digitaalistakin tekniikkaa tiestön kuntokartoituksessa.
Lue lisääInfra nyt
Data ohjaa myös infrarakentamista > Destian kehityspäällikkö Pekka Lammassaari kertoo, kuinka dataa hyödynnetään nykypäivän infrarakentamisessa.
Lue lisääTöissä Destiassa
"Yksin tässä ei olla koskaan tekemässä" > Antti Palo työskentelee Destialla radan kunnossapitoalue 3:n työpäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Kaupunkisuunnittelussa korostuu nyt asukasnäkökulma > Kaupunkisuunnittelu ja uudet palvelut yksikön johtaja Heidi Erha ja hankekehitysjohtaja Markus Salmela kertovat kaupunkisuunnittelun nykytilasta.
Lue lisääTöissä Destiassa
"Työ on mielekästä, vaihtelevaa ja haasteellista" > Marko Hyvönen työskentelee Destialla rakennusammattimiehenä.
Lue lisääInfra nyt
Talvikunnossapidon toimintaa koordinoidaan Destian Kelikeskuksessa > Merkittävä tuki Destian talvikauden kunnossapidolle on Helsingissä Ilmatieteen laitoksen yhteydessä toimiva Kelikeskus.
Lue lisääTöissä Destiassa
Uusien toimintatapojen kehittäminen tekee työstä mielekästä > Paavo Jääskeläinen toimii Destiassa kalliosuunnittelijana.
Lue lisää
Uusien toimintatapojen kehittäminen tekee työstä mielekästä
Töissä Destiassa · Julkaistu 02.04.2020
Jo pikkupoikana Paavo Jääskeläinen halkoi tarhan pihamaalla kiviä nähdäkseen, mitä niiden sisällä on. Myöhemmin kiinnostus kallioperään vei hänet aina kalliosuunnittelijaksi asti. Destialla hän pääsee haastamaan itseään erilaisissa kohteissa ja projekteissa.
Jääskeläinen tuli Destialle vuonna 2013 perustamaan kalliorakennussuunnittelun toimialaa.
– Olen lukenut pääaineenani kalliorakentamista. Luin pääaineen laajuisena sivuaineenani teknillistä geologiaa, Jääskeläinen kertoo.
– Teen suunnittelutyötä sekä toimistolla että kentällä. Saan keksiä projekteja myös itse, eikä samaa hommaa tarvitse tehdä koko ajan. Olemme kehittäneet uusia hankkeita. Työmahdollisuudet ovat siis hyvin monipuoliset, Jääskeläinen summaa.
Vuosien varrella Jääskeläinen on päässyt työskentelemään esimerkiksi Redin maanrakennusurakan suunnittelupäällikkönä, erilaisten tiekohteiden kallioleikkausten lujitussuunnittelussa ja monissa hankekehitysprojekteissa. Huonokuntoisten kallioleikkausten lujitussuunnittelulla ja lujittamisella teiden turvallisuutta voidaan parantaa ja riski kallion sortumisesta pienenee. Lisäksi Jääskeläinen toimii Destian asiantuntijapalveluissa projektipäällikkönä.
– Olin Destian Länsimetron ajotunneliurakassa mukana urakoitsijan kallioteknisenä asiantuntijana. CV:hen mahtuu myös suunnittelijana toimiminen useissa maanalaisissa kalliorakennushankkeissa. Näistä esimerkiksi Länsimetron Matinkylän asema, P-Hämppi, Jätkäsaaren maanalaiset tilat, Kamppiparkin laajennus, City Centerin huoltopihat ja monia muita hankkeita, Jääskeläinen listaa.
– Lisäksi olemme tehneet aika paljon kopterikuvauksia. Kuvista saa tehtyä 3D-malleja. Kopteri kuvaa automaattisesti tietyt kuvat, joista saadaan tehtyä malli, joka puolestaan saadaan sidottua koordinaatistoon, Jääskeläinen jatkaa.
Työ Destialla on Jääskeläiselle merkityksellistä. Kaupunkikehittäminen ja paremman infran rakentaminen on aina ollut lähellä hänen sydäntään. Maanalaisia hankkeita kehittämällä ja rakentamalla maan alle voidaan sijoittaa esimerkiksi liikennettä, pysäköintiä ja jopa teollisuutta, jolloin maan päällinen alue muuttuu viihtyisämmäksi ja ihmisystävällisemmäksi. Täten asumisen laatu paranee paremman infran kautta.
– Tykkään haasteista, joten niitä pitää olla. Kohteet ovat aina kiinnostavampia, kun ne ovat vähän vaikeita ja joudun miettimään, miten asiat ratkaistaan, Jääskeläinen kiteyttää.
Rakennetun ympäristön tulevaisuus syntyy monialaisten osaajien yhteistyöllä Mika Tuominen toimii Destiassa yksikön päällikkönä.
Kunnossapidossa ei kuljeta kellokortti kaulassa Tomi Ruotsalainen on ollut Destia Raililla jo toista kymmentä vuotta hitsaushommissa.
"Destialla on mielestäni hyvät mahdollisuudet kehittyä" Työpäällikkö Ville Mäki-Lohiluoma haastattelussa