Infra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Toijalan tukkirumba siirtyy uusiin maisemiin: Destia rakentaa Akaalle uuden raakapuuterminaalin >
Lue lisääInfra nyt
Kansalaistori: "Olemme saaneet juuri sitä, mitä olemme toivoneetkin" > Destia toimi pääurakoitsijana Helsingin kaupungin tilaamassa mittavassa ja ainutlaatuisessa hankkeessa.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Uutta Helsinkiä rakennetaan vauhdilla > "Toimiva infra takaa toimivan kaupungin"
Lue lisääToimiva Suomi
Radan kunnossapito mahdollistaa sujuvan junaliikenteen > Kouvolassa ratakunnossapidossa työskentekevät Matti Rajala ja Jani Salminen kuvailevat työvuorojansa radalla monipuolisiksi.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kesä Destiassa – tunnelmia toimistolta ja työmaalta > Kesän 2019 Destian viestintätiimissä työskennellyt Venla Vuosalmi kertoo kiireisestään kesästään toimistolla ja tien päällä.
Lue lisääInfra nyt
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään > Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia Rail Oy:ssä.
Lue lisääInfra nyt
Koeajot käynnissä KymiRingillä – uudet teknologiat mahdollistivat maailmanluokan hankkeen > Destian rakentamalla KymiRingillä on vauhti päällä.
Lue lisääInfra nyt
Visulahden risteyssilta valmistuu ensimmäisten joukossa valtatie 5:n parannushankkeessa > Risteyssilta otetaan käyttöön loppuvuodesta 2019.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallisempi kouluympäristö Kyröskoskelle > Destia on toteuttanut koululaisten turvallisuutta edistävää projektia Kyröskosken koululla.
Lue lisääInfra nyt
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vieraili valtatie 4 Kirri-Tikkakosken työmaalla.
Lue lisääInfra nyt
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seurasi Lahdenväylän siltojen korjaustöitä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kirkkonummen aseman korjaustyöt valmistuvat syksyllä > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Kirkkonummen asemalle.
Lue lisääToimiva Suomi
Kymmenen vuotta sitten Juvalla tasamaasta tuli lampi > Destian maa-ainesvastaava Simo Tarkkanen kertoo, mitä Juvalla tapahtui.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kansalaistorin ympäristö valmistuu kesäkuun lopussa > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi tutustui Kansalaistorin ympäristöön.
Lue lisääInfra nyt
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” > Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vuonna 2003 taloon tullut Lehtonen on tehnyt töitä mm. laadun parissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä > Viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektille.
Lue lisääTöissä Destiassa
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” > Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Lue lisääInfra nyt
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" > Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Lue lisääInfra nyt
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" > Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" > Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa tulevaisuudessa tehdä työtä, jolla on väliä.
Lue lisääInfra nyt
Parempi huominen rakennetaan yhdessä > ”Infran tehtävä on yhdistää elämää”, kiteyttää Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.
Lue lisääInfra nyt
Vähäjoen siltaa pystyttämässä > Vähäjoen siltaa rakennetaan pala palalta kokonaan rakentamattomaan maastoon vt 12 Lahden eteläinen kehätie projektissa.
Lue lisää
Vähäjoen siltaa pystyttämässä
Infra nyt · Julkaistu 07.05.2019
Lahden ja Hollolan välille siirtyvä Vt 12 rakentuu pala palalta kokonaan rakentamattomaan maastoon. Destian rakentama osuus kolmeen jaetusta projektista kattaa Soramäen ja Okeroisten välisen uuden tielinjan, jonka pituus on noin 9 kilometriä. Tuolle matkalle riittää myös uusien siltojen rakentamista ja vanhojen kunnostamista – yhteensä Destian urakka koskettaa 17 siltaa. Yksi näistä uusista silloista on Vähäjoen ja Riihimäki-Kouvola -rautatien ylittävä silta, jota on rakennettu täydellä teholla kesästä 2018 lähtien.
”Rakentaminen aloitettiin jo viime vuoden puolella, ensimmäiset sillan paalutukset tehtiin jo kesäkuussa 2018. Ensimmäisenä rakennuspaikalle tosin piti rakentaa työmaatie ja työsilta, koska tässä rakennetaan ihan uutta infraa keskelle vaikeakulkuista laaksoaluetta. Paalujen jälkeen vuoronsa saivat sillan alusrakenteet anturoineen ja pilareineen, ja näiden jälkeen työmaata on työllistänyt teräsrakenteen kokoaminen lohkoittain sekä sen tunkkaaminen välitukien päälle. Laakerointitöiden jälkeen töitä on aloitettu sillan päällä kannen muotin sekä raudoitustöiden parissa. Sillan betonointitöiden kohokohta, eli kannen valu, on vuorossa alkukesästä”, kertoo työmaainsinööri Jenni Saaretmaa.
Uutta maamerkkiä rakentamassa
Projekti työllistää merkittävää määrää ihmisiä; yhteensä urakassa työskentelee yli 150 henkilöä. Moni heistä on jollain tapaa osallistunut myös sillan S7 rakentamiseen.
”Projekti kiinnostaa meidän oman väen lisäksi myös alan osaajia vaativuutensa vuoksi, mutta myös alueella asuvat seuraavat sillan kohoamista kiinnostuneina – ja onhan ohikiitävästä junasta myös eturivin paikat tarkastella, miten siltaa rakennetaan. Ja mikäs siinä, kyllähän tätä kelpaa esitellä, kun kyseessä on infrarakentamisen taidonnäyte todella vaativan ympäristön keskelle: 230 metriä pitkä liittopalkkisilta, joka tulee palvelemaan Vt12:n autoilijoita ainakin seuraavat sata vuotta. On todella hienoa olla mukana toteuttamassa jotain näin merkittävästi alueen elämää helpottavaa maamerkkiä. Meillä on aivan loistava tiimi kasassa, joka tekee hartiavoimin ja kovalla ammattitaidolla töitä, jotta tulevaisuudessa uudesta sillasta päästäisiin nauttimaan osana täysin uutta kehätietä”, lisää Saaretmaa.
Katso videolta, miten silta rakentui pala palalta alkuvuoden aikana.
Unelma Lahden tieunelma on toteutumassa: läpikulkuliikenne siirtyy kehätielle.
Lahden seudun raskas liikenne kehätielle Turvallisuus paranee ja liikenne sujuvoituu, kun Lahden eteläinen kehätie valmistuu.
Pekka Nissinen: ”Meillä on mahdollisuus näyttää kykynsä ja taitonsa ikään katsomatta” Pekka Nissinen työskentelee Destiassa työpäällikkönä.