Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääTöissä Destiassa
Hyviä apajia! > Markku Helisevä on työskennellyt Destialla 33 vuotta.
Lue lisääTöissä Destiassa
Hallussa koko maa > Helsingin kelikeskus vastaa eteläisestä Suomesta, Oulun kelikeskus pohjoisesta.
Lue lisääTöissä Destiassa
Radan reilut rakentajat > Luottamus antaa nuorelle virtaa ja kokeneelle työrauhan. Ja keksinnöille tilaa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Töihin Destiaan > Destia pestaa ensi kesäksi noin 150 kesätyöntekijää. Uusien osaajien rekrytointi alkaa vuodenvaihteessa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Joukkuepelaaja > Kerran destialainen, aina destialainen – näin voisi sanoa Janne Pekkarisesta.
Lue lisääNäkökulmia
Ministeri: Anne Berner > Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner haluaa saada korjausvelan kuriin.
Lue lisääNäkökulmia
Vastuullisuus > Tyytyväinen asiakas on yksi Destian vastuullisuuden kulmakivistä, kertoo viestintäpäällikkö Johanna Otranen.
Lue lisääInfra nyt
E18 Koskenkylä–Kotka > Destia on voittanut E18 Koskenkylä–Kotka-kunnossapitourakan.
Lue lisääInfra nyt
Ranta kuntoon > Uudessakaupungissa Destia voitti Kaupunginlahden reuna-alueen kunnostuksen kakkososan urakan.
Lue lisääInfra nyt
Patokangas, Kemijärvi > Destia voitti Patokankaan raakapuuterminaalin rakennusurakan Kemijärvellä.
Lue lisääInfra nyt
Kantatie 77 paremmaksi > Destia solmi sopimuksen Liikenneviraston kanssa kantatie 77:n parantamisesta Viitasaarella.
Lue lisääInfra nyt
Vähemmän ruuhkia > Destia toteuttaa maantie 148:n parannustyöt Keravalla.
Lue lisääInfra nyt
Moottoriurheilua Iittiin > Destia on KymiRingin ensimmäisen kehitysvaiheen pääurakoitsija.
Lue lisääTöissä Destiassa
Loikkanen ja Kolehmainen > Viitostien työmaalla hommat lutviutuvat leppoisan supliikin saattelemana.
Lue lisääTöissä Destiassa
Liikkuva liminkalainen > Työpäällikkö Pasi Koivukangas vastaa Siikalatvan lisäksi Raahen, Ylivieskan ja Pyhäjärven alueista.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vankka vastuunkantaja > Destian hallituksen puheenjohtaja Arto Räty on kovissa liemissä keitetty tiimipelaaja.
Lue lisää
Vankka vastuunkantaja
Töissä Destiassa · Julkaistu 17.09.2015
Destian hallituksen puheenjohtaja Arto Räty on kovissa liemissä keitetty tiimipelaaja.
Mikä on ollut Arto Rädyn työuran paras päätös?
Räty hämmentyy hetkeksi.
– Auts! Nyt esitit tosi vaikean kysymyksen.
Hän pitää tauon.
– Ehkä se, että olen pysynyt valitsemallani uralla, hän vastaa hetken mietittyään.
Tie Etelä-Karjalasta Parikkalasta Helsinkiin puolustusministeriön kansliapäälliköksi oli pitkä ja polveileva – ja osin suunnittelematon. Nuoren miehen tavallinen tarina, ainakin alussa. Räty päätyi varusmiespalveluksensa jälkeen kesävänrikiksi Lappeenrannan varuskuntaan. Työ innosti, ja Räty pyrki Kadettikouluun. Mielessä väikkyneet lakiopinnot jäivät, armeija vei mennessään. Puolustusvoimat osoittautui inhimillisemmäksi työnantajaksi kuin mitä varusmies oli olettanut.
Maailma aukeni edelleen muun muassa Yhdysvaltoihin, Lähi-itään ja Balkanille – tehtäviin, jotka jättivät jälkensä Rädyn persoonaan. Nyt 59-vuotias Räty huokuu päättäväisyyttä ja sisäistä rauhaa. Hän ei tuo itseään esiin, vaikka on nyt haastattelussakin keskipiste. Asenne lienee perua armeijan työskentelytavoista, yhteisöllisyydestä ja suomalaisesta arvomaailmasta.
Tämä kenraaliluutnantti on toiminut jo yli neljä vuotta siviilitehtävissä; politiikan ja virkamiestyön liittymäkohdissa, paikoissa, jotka sisältävät kansallisen puolustuksen ja yhteiskunnallisen kokonaisturvallisuuden ulottuvuudet.
– Minulle työn kokonaisvaltaisuus on sekä haaste että mielenkiinto, Räty summaa.
Tulikasteeseen Arto Räty ajautui vuonna 2000 Kosovossa, jossa hän työskenteli Suomen Pataljoonan komentajana KFOR-joukoissa. Kosovo muutti häntä.
– Tapasin joskus useammin pappiamme kuin operaatiopäällikköä, hän kertoo.
Nuorten ihmisten ongelmat kaatuivat syliin, monet tulivat kertomaan huolistaan.
Työ oli ”totaalista johtamista”. Alueella ei ollut paikallista hallintoa, poliisia tai pelastuslaitosta, ei terveydenhuoltoa. Piti osata johtaa omia joukkoja ja toimia vastuullisesti paikallisväestöä kohtaan.
– Kosovo opetti vastuunkantoa sekä vahvisti luottamusta ja uskoa suomalaisiin ja yhteiskuntaamme, Räty toteaa.
Arto Räty puhuu arvostavasti suomalaisesta koulutuksesta ja arvoista. Esimerkiksi tasa-arvoisuus heijastui myös Kosovossa suomalaisten sotilaiden työskentelyyn. Komentajan oma panos noteerattiin korkealle, ja hänelle myönnettiin 2. luokan Vapaudenristi miekkoineen. Tuota tunnustusta Räty pitää kunniamerkkien kokoelmansa arvokkaimpana. Kunniamerkit kuitenkin tuntuvat jopa vaivaavan vaatimatonta miestä. Ne ovat silti pysyviä todisteita menestyksekkäästä urasta upseerina ja valtion virkamiehenä puolustusvoimain kansliapäälliköksi asti. Arto Räty tuntee vetoa myös yritysmaailmaan, jossa päätökset voi tehdä itsenäisesti – valtionhallinnossa päätökset ovat pitkien prosessien päässä olevia kompromisseja.
Destialta Räty odottaa Destian hallituksen puheenjohtajana luonnollisesti paljon.
– Minulla on vahva luottamus Destian johtoon ja henkilöstöön sekä yhtiön strategiaan, joka tietysti täytyy viedä käytäntöön.
Yritys menestyy, kun kaikki sisäistävät vastuunsa ja ymmärtävät oman panoksensa merkityksen. Hyvään tulokseen päästään vain yhdessä tekemällä.
Toimiva Suomi
Imatran vesivoimalaitos > Destia suunnittelee ja toteuttaa Fortumin Imatran vesivoima-laitoksen säännöstelypadon ja sen vesialueen peruskorjauksen vuosina 2015–2018.
Lue lisääToimiva Suomi
Seitsemän faktaa alueurakasta > Alueurakassa ei huilita, oli vuodenaika mikä tahansa. Aurauskalusto pannaan kuntoon heti kesän taittuessa syksyksi.
Lue lisääToimiva Suomi
Luostarinkylä, Rauma > Destia hyödyntää eritasoliittymän työmaalla tehokkaasti tietomalleja ja automaatiota.
Lue lisääToimiva Suomi
Kettumäen silta Hämeenlinnassa > Kettumäen uusi silta valmistui elokuussa. Samalla kiertotiet poistuivat käytöstä.
Lue lisää