Infra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia paransi pohjoisen valtaväylää nelostietä > Destia toimi urakoitsijana Kello-Räinänperän osuuden ja Kiiminkijoen ylittävän Allikon sillan leventämisen sekä Oulun kohdan projekteissa.
Lue lisääInfra nyt
Destia rakentaa Kalasatamasta Pasilaan -allianssihankkeessa kestävää kaupunkia > Seuraavan neljän vuoden aikana Destia tekee oman osansa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen projektiallianssissa Sörkan spora.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään > Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia Rail Oy:ssä.
Lue lisääInfra nyt
Koeajot käynnissä KymiRingillä – uudet teknologiat mahdollistivat maailmanluokan hankkeen > Destian rakentamalla KymiRingillä on vauhti päällä.
Lue lisääInfra nyt
Visulahden risteyssilta valmistuu ensimmäisten joukossa valtatie 5:n parannushankkeessa > Risteyssilta otetaan käyttöön loppuvuodesta 2019.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallisempi kouluympäristö Kyröskoskelle > Destia on toteuttanut koululaisten turvallisuutta edistävää projektia Kyröskosken koululla.
Lue lisääInfra nyt
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vieraili valtatie 4 Kirri-Tikkakosken työmaalla.
Lue lisää
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla
Infra nyt · Julkaistu 30.07.2019
Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vieraili valtatie 4 Kirri-Tikkakosken työmaalla oppaanaan työmaan turvallisuuspäällikkö Reijo Kuisma. Hankkeessa parannetaan valtatietä 4 Kirri-Tikkakosken ja Vehniän välillä. Projekti aloitettiin talvella 2018 kehitysvaiheella ja varsinaiset työt alkoivat huhti-toukokuun vaihteessa 2019. Hanke valmistuu viimeistelytöineen vuonna 2023, ja sen asiakkaana on Väylä.
Projektissa parannetaan nykyistä valtatietä 4 kaksikaistaiseksi moottoritieksi Makkarajoen ja Vehniäntien liittymän välillä. Kirristä Makkarajokeen rakennetaan moottoritietä uuteen maastokäytävään, ja moottoritien lisäksi koko välille rakennetaan myös rinnakkaistie. Kirrin nykyistä eritasoliittymää parannetaan ja uudet eritasoliittymät sijoitetaan Lintukankaalle, Puuppolaan, Tikkakoskelle, Jyväskylän lentokentän liittymän kohdalle sekä Vehniälle.
Pitkään odotettu hanke tähtää alueen liikenneruuhkien vähentämiseen ja turvallisuuden parantamiseen. Projekti on merkittävä Jyväskylän kaupungin elinkeinoelämän ja asuinrakentamisen maankäytön kannalta. Uudet liittymät, uusi rinnakkaisväylä ja uudet kevyen liikenteen väylät antavat hyvät edellytykset lisääntyvälle liikenteelle.
Kuvassa S10-silta.
Viime aikoina työmaalla on tehty paljon maanleikkauksia, massanvaihtoa ja louhintaa. S10-sillalla on tehty louhintojen lisäksi kaivuuta, perustuksia ja telinerakenteita. Makkarajoen ylittävällä S8-sillalla taas on tehty teräsputkipaalutuksia ja massanvaihtoja.
Projektin ensimmäiset työt liittyivät liikennejärjestelyihin.
”Liikennejärjestelyt olivat aika mittavia, ensimmäinen työ oli S10-kohdalla kiertotien rakentaminen. Se tehtiin jo huhtikuun puolella”, Kuisma kertoo.
Tärkeimmiksi töiksi Kuisma listaa rinnakkaistien rakentamisen ja maanleikkaukset. Laajassa hankkeessa aikataulussa pysyminen on erityisen tärkeää, jotta seuraava työvaihe pääsee etenemään.
Kuvassa S8-silta.
Työmaalla on pidetty mielessä kestävä kehitys, sillä kaikki työmaalla ja -toimistolla syntyvä muovijäte pyritään kierrättämään.
”Esimerkiksi toimistolta kaikki muovi erotellaan erikseen”, Kuisma lisää.
Muovia tulee työmaalle erilaisten materiaalien mukana: muoviin pakattuja suodatinkangaspaketteja tulee satoja rullia ja rumpuja taas satoja kappaleita. Rumpujen lyhentäminen lisää myös kierrätettävän muovin määrää.
Hankkeessa on otettu huomioon myös alueella elävät eläimet. Liito-oravien asuinalueet kartoitettiin jo tiesuunnitelmavaiheessa, ja viitasammakot löydettiin hieman myöhemmin lammen läheisyydestä Vehniän suunnilta. Liito-oravien ja viitasammakoiden lisääntymispaikkoja ei saa hävittää tai heikentää, jonka vuoksi niiden tarkka kartoittaminen ennen projektin alkua oli tärkeää.
Kuvassa taustalla liito-oravien asuttama metsä.
• Hanke käynnissä 2018-2023
• 17 km moottoritietä
• yli 25 km kevyen liikenteen väylää
• 6 eritasoliittymää
• 30 siltapaikkaa
• Kustannusarvio 139 milj. euroa
• Ennustetaan lähes 21 000 ajoneuvoa/vrk vuonna 2040
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seurasi Lahdenväylän siltojen korjaustöitä.
Kymmenen vuotta sitten Juvalla tasamaasta tuli lampi Destian maa-ainesvastaava Simo Tarkkanen kertoo, mitä Juvalla tapahtui.
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Infra nyt
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seurasi Lahdenväylän siltojen korjaustöitä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kirkkonummen aseman korjaustyöt valmistuvat syksyllä > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Kirkkonummen asemalle.
Lue lisääToimiva Suomi
Kymmenen vuotta sitten Juvalla tasamaasta tuli lampi > Destian maa-ainesvastaava Simo Tarkkanen kertoo, mitä Juvalla tapahtui.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kansalaistorin ympäristö valmistuu kesäkuun lopussa > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi tutustui Kansalaistorin ympäristöön.
Lue lisääInfra nyt
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” > Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vuonna 2003 taloon tullut Lehtonen on tehnyt töitä mm. laadun parissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä > Viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektille.
Lue lisääTöissä Destiassa
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” > Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Lue lisääInfra nyt
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" > Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Lue lisääInfra nyt
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" > Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Lue lisääInfra nyt
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" > Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa tulevaisuudessa tehdä työtä, jolla on väliä.
Lue lisääInfra nyt
Parempi huominen rakennetaan yhdessä > ”Infran tehtävä on yhdistää elämää”, kiteyttää Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.
Lue lisääInfra nyt
Vähäjoen siltaa pystyttämässä > Vähäjoen siltaa rakennetaan pala palalta kokonaan rakentamattomaan maastoon vt 12 Lahden eteläinen kehätie projektissa.
Lue lisääInfra nyt
Kuparivuoren tunneli yhdistää liikennevirtoja Varsinais-Suomessa > Projekti on vaatinut monimuotoista infrarakentamisosaamista.
Lue lisääInfra nyt
Suomen suurin betonisilta tähdittää Savonlinnan kaupunkikuvaa > Elokuussa 2016 Savonlinnassa alkanut siltaprojekti on edennyt viimeiseen vaiheeseen.
Lue lisääInfra nyt
Tositoimijat tekevät voimajohtotöitä säässä kuin säässä > Mäkeläinen ja Huovinen työskentelevät Nurmijärvi–Tammisto 220 kV voimajohdon purkutyömaalla.
Lue lisää