Infra nyt
Destia nopeuttaa mallipohjaisella suunnittelulla ja mallipohjaisella suunnitelmien tarkastamisella suurprojektin siltojen valmistumista >
Lue lisääInfra nyt
Destia nopeuttaa mallipohjaisella suunnittelulla ja mallipohjaisella suunnitelmien tarkastamisella suurprojektin siltojen valmistumista >
Lue lisääInfra nyt
Toimivaa ja tasapuolista yhdyskuntasuunnittelua > Destiasta löytyy vahvaa osaamista yhteiskunnan kestävään kehittämiseen ja toteuttamiseen.
Lue lisääDestia.fi
Pysy kuulolla > Tilaa Destian tiedotteet sähköpostiisi ja seuraa meitä myös somessa!
Lue lisääDestia.fi
Osaksi voittavaa joukkuetta > Destiassa töitä tehdään rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen.
Lue lisääInfra nyt
Tiedolla korjausvelkaa lyhentämään > Haastattelussa Destian tiestötietopalveluiden päällikkö Arto Kuskelin
Lue lisääNäkökulmia
Herttoniemen ja Lauttasaaren alueurakoissa ei tingitä turvallisuudesta > Tutustu Herttoniemen ja Lauttasaaren kunnossapitoon!
Lue lisääTöissä Destiassa
”Destia on tarjonnut minulle polun kasvaa, kehittyä ja oppia uutta” > Pasi Kailasalo työskentelee Destialla liiketoimintaryhmän johtajana.
Lue lisääInfra nyt
Uutta Helsinkiä rakennetaan vauhdilla > "Toimiva infra takaa toimivan kaupungin"
Lue lisääToimiva Suomi
Radan kunnossapito mahdollistaa sujuvan junaliikenteen > Kouvolassa ratakunnossapidossa työskentekevät Matti Rajala ja Jani Salminen kuvailevat työvuorojansa radalla monipuolisiksi.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kesä Destiassa – tunnelmia toimistolta ja työmaalta > Kesän 2019 Destian viestintätiimissä työskennellyt Venla Vuosalmi kertoo kiireisestään kesästään toimistolla ja tien päällä.
Lue lisääInfra nyt
Mahdollisuus uuden oppimiseen saa viihtymään samassa yrityksessä pitkään > Eija Laukkanen työskentelee työpäällikkönä Destia Rail Oy:ssä.
Lue lisääInfra nyt
Koeajot käynnissä KymiRingillä – uudet teknologiat mahdollistivat maailmanluokan hankkeen > Destian rakentamalla KymiRingillä on vauhti päällä.
Lue lisääInfra nyt
Visulahden risteyssilta valmistuu ensimmäisten joukossa valtatie 5:n parannushankkeessa > Risteyssilta otetaan käyttöön loppuvuodesta 2019.
Lue lisääToimiva Suomi
Turvallisempi kouluympäristö Kyröskoskelle > Destia on toteuttanut koululaisten turvallisuutta edistävää projektia Kyröskosken koululla.
Lue lisääInfra nyt
Vt 4 Kirri-Tikkakoskella työt käynnistyneet toden teolla > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi vieraili valtatie 4 Kirri-Tikkakosken työmaalla.
Lue lisääInfra nyt
Vilkasliikenteisellä Lahdenväylällä siltoja korjataan ympäri vuorokauden > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi seurasi Lahdenväylän siltojen korjaustöitä.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kirkkonummen aseman korjaustyöt valmistuvat syksyllä > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Kirkkonummen asemalle.
Lue lisääToimiva Suomi
Kymmenen vuotta sitten Juvalla tasamaasta tuli lampi > Destian maa-ainesvastaava Simo Tarkkanen kertoo, mitä Juvalla tapahtui.
Lue lisääTöissä Destiassa
Kansalaistorin ympäristö valmistuu kesäkuun lopussa > Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi tutustui Kansalaistorin ympäristöön.
Lue lisääInfra nyt
Saara Lehtonen: ”Täällä on ollut minulle selkeä urapolku” > Saara Lehtonen on tehnyt Destialla pitkän uran. Vuonna 2003 taloon tullut Lehtonen on tehnyt töitä mm. laadun parissa.
Lue lisääTöissä Destiassa
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä > Viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektille.
Lue lisää
Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki -projekti toteutetaan turvallisuus keskiössä
Töissä Destiassa · Julkaistu 18.06.2019
Destian viestintäharjoittelija Venla Vuosalmi pääsi vierailulle Mikkeli-Nuutilanmäki -projektin työmaalle. Opastamassa oli työmaapäällikkö Aki Loikkanen.
Mikkeli-Nuutilanmäki on ensimmäinen osuus hankkeesta, jossa rakennetaan 22 kilometriä valtatietä Mikkelistä Juvalle. Projekti alkoi vuonna 2018 ja se valmistuu vuoteen 2021 mennessä.
Valtatie 5 on itäisen Suomen pääväylä, ja sitä pitkin kulkee päivittäin noin 7 800-13 300 ajoneuvoa. Tulevaisuudessa liikennemäärän on ennustettu kasvavan, ja vuonna 2040 tiellä uskotaan ajavan vuorokaudessa 10 600-17 900 ajoneuvoa.
Uusi tie rakennetaan pääosin uuteen maastokäytävään, joka erkanee suurimmillaan noin kolmen kilometrin päähän kaksikaistaisesta vanhasta tiestä. Loikkanen kertoo, että uudesta tiestä rakennetaan nelikaistainen, ja tien keskelle tulee keskikaide. Tämä lisää liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta. Hankkeella myös kehitetään Mikkelin ja Juvan välistä maankäyttöä.
Kun Loikkaselta kysyy parhaillaan tehtävistä töistä, hän toteaa: ”Olisi helpompi sanoa, mitä töitä tällä hetkellä ei tehdä – paalutusta”. Viimeaikaisia töitä ovat olleet räjäytykset, louhinnat, asvaltointi ja valutyöt. Vaativissa töissä on huomioitava monta asiaa: esimerkiksi siltatöissä tarvitaan sääsuoja kannen eristämisen ajaksi. Materiaaleja käytetään myös vastuullisesti, sillä esimerkiksi louhittua kalliota käytetään tien pohjana ja murskeena. Kiertotalous on järkevä ratkaisu myös kulujen kannalta.
Asukkaita ei tielinjan lähiympäristössä ole paljon, mutta kaikki alueen asukkaat huomioidaan joka tapauksessa hankkeessa erityisen tarkkaan. Loikkanen kertoo, että esimerkiksi räjäytysten aikaan asukkaita tiedotetaan ennakkoon joko viestitse tai soittamalla. Näin voidaan varmistaa, että ketään ei varmasti ole räjäytysalueella. Suurinta osaa asukkaista tiedotetaan Whatsapp-sovelluksen kautta viesteillä. Asukkaat on ryhmitelty asuinpaikan mukaan, jotta viestit tavoittaisivat juuri oikeat ihmiset.
Mikkeli-Nuutilanmäki -projektilla tähdätään turvallisuuden parantamiseen pitkälle tulevaisuuteen. Nuutilanmäki-Juvan, hankkeen toisen osan, rakentaminen aloitetaan tämän vuoden aikana. Koko Mikkeli-Juva -projekti maksaa arviolta 121 miljoonaa euroa. Hankkeeseen investoitu raha saadaan yhteiskunnalle takaisin hyöty-kustannussuhdekertoimella 1,82.
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Olli Planting: "Merkityksellistä työtä liikkumisen helpottamiseksi" Olli Planting tiesi jo opiskellessaan, että haluaa tulevaisuudessa tehdä työtä, jolla on väliä.
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Töissä Destiassa
Perehdytyspäivän antia: ”Olen hehkuttanut tätä muillekin kavereille, että on päässyt työmaalle” > Destia järjesti kesäkuun alussa perehdytyspäiviä kesätyöntekijöille.
Lue lisääInfra nyt
Aino Härkönen: "Ammattiylpeys tuo hyvän fiiliksen" > Aino Härkönen työskentelee Destiassa siltatyönjohtajana.
Lue lisääInfra nyt
Ville-Veikko Vitri: "Täällä annetaan mahdollisuus näyttää omat kykynsä" > Ville-Veikko Vitri toimii Destiassa työmaapäällikkönä.
Lue lisää